یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 261376

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه اخذ هرگونه عوارض کسب و پیشه و یا ممانعت از فعالیت مطب‌ها که طبق قانون می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی، اداری و یا تجاری فعالیت کنند، مغایر با قانون است، خواستار آن شد که شهردار تهران از ایجاد مزاحمت برای پزشکان و بیماران آنها از سوی ماموران شهرداری ممانعت به عمل آورد.

دریافت عوارض از پزشکان خلاف قانون است

سلامت نیوز:رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه اخذ هرگونه عوارض کسب و پیشه و یا ممانعت از فعالیت مطب‌ها که طبق قانون می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی، اداری و یا تجاری فعالیت کنند، مغایر با قانون است، خواستار آن شد که شهردار تهران از ایجاد مزاحمت برای پزشکان و بیماران آنها از سوی ماموران شهرداری ممانعت به عمل آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، ناهید خداکرمی با اشاره به اینکه اخذ هرگونه عوارض کسب و پیشه و یا ممانعت از فعالیت مطب‌ها که طبق قانون می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی، اداری و یا تجاری فعالیت کنند، مغایر با قانون است، خواستار آن شد که شهردار تهران از ایجاد مزاحمت برای پزشکان و بیماران آنها از سوی ماموران شهرداری ممانعت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در صدودهمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اخذ عوارض از مطب و تابلوی پزشکان برخلاف قوانین، به شهرداری تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اخیرا مشاهده می‌شود که شهرداری برخلاف ماده واحده قانون مطب پزشکان و حرف، مصوب ۱۳۶۶ مبنی بر مجاز بودن فعالیت شغلی پزشکان و حرف وابسته در ساختمان‌های مسکونی و تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و همچنین رای وحدت رویه ۵۷۶هیئت عمومی دیوان عالی کشور و رای ۵۷۲۵ دیوان عدالت اداری مبنی بر مصوبه شوراهای اسلامی شهر، جهت اخذ عوارض از تابلو پزشکان و حرف وابسته که همگی دال بر آن است اخذ هرگونه عوارض کسب و پیشه و یا ممانعت از فعالیت مطب‌ها که طبق قانون می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی، اداری و یا تجاری فعالیت کنند، مغایر با قانون است.

خداکرمی تاکید کرد: به شهردار محترم تذکر داده می‌شود، تا نسبت به اجرای مصوبات قانونی فوق اقدام شود و مامورین شهرداری از ایجاد مزاحمت برای پزشکان و مراجعین آن‌ها که بیماران هستند ممانعت به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha