رییس بیمارستان امام حسین (ع) تامین اجتماعی زنجان با بیان این‌که امروزه گرایش افراد به استفاده از تنقلات نامناسب و غذاهای آماده یکی از علل کاهش مقاومت بدن افراد در مقابل بیماری است، گفت: متاسفانه این موضوع موجب شده است که تعداد و شدت بیماری در افراد مختلف افزایش یابد.

مصرف تنقلات و غذاهای اماده به مصرف از  مقاومت بدن در مقابل بیماری ها میکاهد
سلامت نیوز :رییس بیمارستان امام حسین (ع) تامین اجتماعی زنجان با بیان این‌که امروزه گرایش افراد به استفاده از تنقلات نامناسب و غذاهای آماده یکی از علل کاهش مقاومت بدن افراد در مقابل بیماری است، گفت: متاسفانه این موضوع موجب شده است که تعداد و شدت بیماری در افراد مختلف افزایش یابد.

دکتر بابک رضایی در گفت‌وگو با ایسنا) منطقه زنجان افزود: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که مراجعه به پزشک و دریافت دارو در مرحله دوم و بعد از مصرف خودسرانه دارو قرار می‌گیرد که این امر زنگ‌های خطر را به‌صدا درآورده است.

این متخصص گوارش با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی بر « مقاومت به داروهای ضدمیکروبی، یک تهدید جهانی » خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس آمار، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها چه به‌صورت خودسرانه و چه با تجویر نادرست به یک معضل جهانی تبدیل شده و باید بگوییم با بی‌اثر شدن این دارو‌ها در مقابل بیماری‌های عفونی و ادامه این روند، خلع‌ید خواهیم شد.

این مقام مسوول، تجویز بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک، اصرار بیمار بر دریافت آنتی‌بیوتیک، مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها و فروش بدون نسخه آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها را از علل مصرف بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک برشمرد و اظهار كرد: فرهنگ‌سازی به زبان ساده برای مردم مهم‌ترین و گره‌گشا‌ترین راهکار در برخورد با این معضل جهانی است.

وی، نسبت به مصرف خودسرانه دارو‌ها به‌وی‍ژه آنتی‌بیوتیک‌ها هشدار داد و افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد عوارض برگشت‌ناپذیر مصرف دارو‌ها و آنتی بیوتیک‌ها هستیم.

رضایی، راه‌اندازی کمیته کنترل نسخ دارویی در سازمان تامین اجتماعی را در راستای بررسی چگونگی تجویر منطقی دارو عنوان كرد و افزود: با بررسی نسخ دارویی در سازمان تامین اجتماعی و اقدامات اصلاحی بعد از آن، تا حدودی توانسته‌ایم این معضل را کنترل کنیم، اما این اقدامات کافی نیست.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با بیان این‌که این بیمارستان با ارائه خدمات مطلوب یکی از بیمارستان‌های شاخص استان محسوب می‌شود، گفت: یكی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته، تهیه یك دستگاه ویدئو آندوسکوپی پیشرفته برای بیمارستان است.

این مقام مسئول همچنین افزود: تکمیل و تجهیز پلی‌كلینیك تخصصی بیمارستان در جهت افزایش فضا و تخت‌ها، شروع به کار سیستم IMS، انجام عمل سنگ کلیه بدون نیاز به عمل جراحی و برگزاری دوره‌هایی مانند آمادگی برای زایمان آسان، از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

این مقام مسوول، کمبود نیروی متخصص را یكی از چالش‌های پیش‌روی سازمان تامین اجتماعی عنوان كرد و افزود: دریافت مجوز برای تربیت نیروی متخصص در سازمان تامین اجتماعی یكی از راه‌كارهای پیشنهادی برای رفع این مشكل است.

رضایی، کمبود بودجه و منابع مالی و فشارهای ناشی از افزایش تعرفه حاملین انرژی به‌واسطه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را از چالش‌های پیش‌روی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نام برد و اظهار كرد: توسعه و افزایش کیفیت در بخش‌های کودکان، داخلی، نوزادان و ICU از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha