سلامت نیوز :دبیر دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی تاکید کرد: بیش از 95 درصد خرابی دندانهای کودکان 12 ساله کشور مربوط به پوسیدگی است.
به گزارش مهر، دکتر محمدحسین خوشنویسان با اشاره به شاخصهای سلامت دهان و دندان گفت: آخرین آمار درباره وضعیت سلامت دهان و دندان افراد کشور مربوط به سال 83 است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام اینکه امسال بنا داریم اطلاعات جدیدی درباره سلامت دهان و دندان افراد جامعه تهیه کنیم، افزود: تهیه اطلاعات به روز نقش موثری در اجرای برنامه های مربوط به حوزه سلامت دهان و دندان دارد.

خوشنویسان با اشاره به اینکه 1.68 دندانهای کودکان 12 ساله کشور خراب است، ادامه داد: بیش از 95 درصد خرابی دندانهای کودکان در این رده سنی مربوط به پوسیدگی است.

وی در تعریف شاخص خرابی دندانها به تعداد دندانهای پوسیده شده، کشیده شده و پر شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه برنامه های جامع در کشور برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها در سنین رشد اجرا نشده است.

دبیر دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی در ادامه به اهداف این کنگره اشاره کرد و افزود: هدف ما از برگزاری این کنگره این است که خدمات را بر اساس آخرین اطلاعات علمی و روز دنیا ارائه کنیم.

وی از برگزاری 11 پانل علمی در این کنگره خبر داد و گفت: دندانپزشکی مبتنی بر شواهد، تفکر نقادانه در آموزش و پژوهش دندانپزشکی، دیدگاههای پیشگیری در دندانپزشکی، دندانپزشکی در گروههای خاص، تازه های پوسیدگی شناسی، برنامه های ارتقای سلامت دهان و دندان و مطالعات سیستمهای سلامت دهان و دندان، در این پانلها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی همزمان با هفته سلامت از 24 لغایت 26 فروردین ماه جاری در محل دانشکده دندانپزشکی تهران برگزار می‏شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha