مدیر پرستاری بیمارستان غیاثی ، نسبت به خدمات خارج از شرح وظایف پرستاران در بیمارستان ها، انتقاد کرد.

پرستاران نباید خارج از شرح وظایف خدمات بدهند/شان پرستاری رعایت نمی شود

سلامت نیوز: مدیر پرستاری بیمارستان غیاثی ، نسبت به خدمات خارج از شرح وظایف پرستاران در بیمارستان ها، انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، طاهره لشکری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که پرستاری علم و هنر است ، گفت: دانشجویانی که این رشته را انتخاب می کنند می بایست بتوانند از عهده این کار برآیند اما متاسفانه فارغ التحصیلان جدید پرستاری علاقه ای به کمک به همنوع خود نداشته و نمی توانند با بیماران ارتباط برقرار کنند .

وی با اشاره این که پرستاران باید بتوانند با محیط ، بیماران و همراهان ارتباط برقرار نمایند تا خدماتی که ارائه می دهند با کیفیت باشد ، اظهار داشت:  الگوی پرستاری حضرت زینب (س) است بنابراین می بایست براساس رفتار این بانوی بزرگوار عمل شود بنابراین از طریق روابط دو سویه می توان رضایتمندی را در هر دو طرف ایجاد کرد و همچنین آمار خطاهای پرستاری به تبع آن کاهش خواهد یافت.

مدیر پرستاری بیمارستان غیاثی با تاکید بر این که پرستاران نباید خارج از شرح وظایف عمل کنند تا جایگاه و شان پرستاری حفظ شود، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر پرستاران تنها دستورات پزشکان را اجرا می کنند و به نوعی شان و جایگاه پرستاری از بین رفته است و این جایگاه از طریق رعایت شرح وظایف توسط پرستاران می تواند بازگردانده شود .

وی با اشاره به این که یکی دیگر از مشکلات حال حاضر در بیمارستان ها، عدم نظارت دقیق بر مدارک افرادی که به نام پرستار وارد بیمارستان می شوند است، افزود: طی استعلامات اخیر بسیاری از مدارک افرادی که به نام پرستار وارد بیمارستان ها می شود، جعلی بوده و نظارت دقیقی در این خصوص وجود ندارد و می بایست جهت تشخیص پرستاران حرفه ای از غیر حرفه ای نظارت و بررسی های دقیق تری صورت گیرد.

لشکری با بیان این که دانشجویان می بایست از نظر جسمی ، روحی و روانی در دانشکده ها مورد سنجش قرار گیرند، تاکید کرد: پرستاران در صف اول درمان قرار دارند و بیشترین زمان را با بیماران سپری می کنند و نیاز به صبر و بردباری دارد بنابراین می بایست از لحاظ روحی و روانی مورد سنجش قرار گیرند تا افرادی که توان و علاقه به این حرفه را دارند به این رشته روی آورند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشکده ها ، تعداد هیئت علمی ها تغییری نکرده بنابراین ضعف درآموزش نمایان است برای رفع این مشکل باید پایه های علمی دانشکده ها را تقویت نمود .

مدیر پرستاری بیمارستان غیاثی با اشاره به دریافتی پرستاران و دانشجویان پرستاری افزود: وضعیت پرستاران و دانشجویان می بایست از لحاظ دریافتی تامین شود تا پرستاران بتوانند با انگیزه بیشتر به ارائه خدمات بپردازند و دانشجویان نیز برای تامین مخارج خود از ترم های اول به کار در مراکز درمانی مشغول نشوند و تمرکز بیشتری بر روی فراگیری دانش داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha