یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 26144
سلامت نیوز :تمامی محصولات غذایی باید ایمن و سالم باشد چرا كه 30 درصد بیماری‌ها از راه مصرف غذا ایجاد می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صبح امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی سلامت در مصلی تهران گفت: نشان ایمنی سلامت یكی از مهمترین نشانه‌هایی است كه هرسال به صاحبان صنایع غذایی اعطا می‌شود و امیدواریم تا با رعایت اصول تعیین شده برای صاحبان صنایع غذایی شاهد بیماری‌های كمتری از مصرف غذا باشیم.
دكتر مرضیه وحید دستجردی با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر «مقاومت به داروهای ضد میكروبی، یك تهدید جهانی» ابراز داشت در صنعت تولید گوشت و مرغ موارد زیای از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیك‌ها برای دام‌ها دیده شده است و مسئولان باید در پرورش گوشت و بخصوص مرغ دقت بیشتری داشته باشند چرا كه آنتی‌بیوتیك موجود در بدن دام‌ها و طیور با مصرف افراد جامعه مستقیماً به بدن آنها وارد شده و مقاومت‌های دارویی را ایجاد می‌كند.
وی اضافه كرد: یكی از مهمترین وظایف سازمان غذا و دارو تعیین استانداردها و معرفی آن به مردم است. چرا كه مردم باید بدانند كه برای حفظ بیشتر سلامتی خود چه محصولی را مصرف كنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه میزان مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیك در استانداردهای جهانی 11 درصد است گفت: متاسفانه در كشور ما 40 درصد آنتی‌بیوتیك‌ها بدون نسخه و توسط افراد تهیه می‌شود و حدود 400 میلیارد تومان سالانه برای مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیك در كشور هزینه می‌شود.
دكتر مرضیه وحید دستجردی با بیان اینكه 60 درصد افراد جامعه اطلاعات نادرستی درباره مصرف آنتی‌بیوتیك دارند گفت: با فرهنگ‌سازی، پیام‌های سلامتی، اقدامات سازمان غذا و دارو و ایجاد كمیته كشوری مصرف منطقی دارو امیدواریم مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیك كمتر شده و مقاومت‌های دارویی در جامعه كاهش یابد.
وی در پایان با بیان اینكه ایران جزو 20 كشور اول در مصرف آنتی‌بیوتیك است خاطرنشان كرد سالیانه 10 هزار مورد عوارض مصرف نابجای آنتی‌بیوتیك در كشور دیده می‌شود و امیدواریم تا مسئولان سلامتی با اجرای وظیف خود در نظام سلامت، مصرف منطقی‌ دارو را افزایش دهند.
گفتنی است نشان ایمنی  و سلامت در هفته سلامت سال 86 رونمایی شد و این نشان به صاحبان صنایع غذایی كه حقوق مصرف كنندگان و ایمنی غذایی را رعایت می كنند اعطاء می شود.
تا كنون 30 شركت این نشان را دریافت كرده اند و امسال نیز شركت های غذایی زرماكارون، شادلی، رامك، سن ایچ و پگاه خوزستان ، نشان ایمنی و سلامت را دریافت كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha