اعلام نشدن تعرفه‌های آزمایش‌های طبی اداره آزمایشگاه‌ها را مختل كرده است
سلامت نیوز :نایب رئیس انجمن دكترای علوم آزمایشگاهی طبی ایران گفت: با گذشت 20 روز از سال جدید، تعرفه‌های آزمایش‌های طبی امسال هنوز اعلام نشده و این مسئله اعلام اداره آزمایشگاه‌ها را مختل كرده است. مطالبات این مراكز از بیمه ها نیز از آبان 89 پرداخت نشده است.

مجید مصلایی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه موضوع تعرفه آزمایشگاه‌‌های تشخیص طبی چند سالی است كه بدون حل باقیمانده است، گفت: چند سال قبل از جنگ تعرفه آزمایش‌های پایه آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بسته شد كه البته همان زمان نیز واقعی نبود و در طی 8 سال جنگ نیز افزایش نیافت.

وی افزود: پس از جنگ این تعرفه‌ها مقداری بالا رفت اما گاهی اوقات 5 درصد، گاهی 15 درصد و گاهی حتی صفر درصد كه این باعث شد كه تعرفه‌ها نسبت به افزایش هزینه كیت، تعمیرات، اجاره و دستمزد متناسب نباشد.

مصلایی تصریح كرد: البته قیمت تست‌ های جدیدتر كمی منطقی‌تر بسته شد اما متأسفانه باید گفت كه هنوز تعرفه‌های امسال اعلام نشده است و نمی‌دانیم روند تعرفه‌گذاری امسال چگونه خواهد بود.

وی گفت: موضوع بعدی پوشش بیمه‌ای است كه با وجود600 تا 700 قلم تست آزمایشگاهی 100 قلم آن توسط بیمه پوشش داده نمی‌شود.

نایب رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی طبی ایران خاطرنشان كرد: از طرف دیگر یك سال و 7 ماه است كه وضعیت پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به خصوص تأمین اجتماعی بسیار نامنظم شده است به طوری كه تا اوایل بهمن سال پیش هزینه اسناد فروردین 89 را به ما ندادند و بعد با فشارهایی كه انجمن آورد طلب 5 تا 6 ماه را پرداخت كردند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر بسیاری از آزمایشگاه‌ها از شهریور طلب دارند و همه آزمایشگاه‌ها مطالبات آبان خود را هنوز ار بیمه‌ها دریافت نكرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha