دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 261511

تغذیه ناسالم شاخص های التهابی سبب ساز انواع بیماری ها را افزایش می دهد و این را مطالعات زیادی ثابت کرده اند.

6 علامت هشدار دهنده ای که بدن به شما می دهد!

سلامت نیوز:تغذیه ناسالم شاخص های التهابی سبب ساز انواع بیماری ها را افزایش می دهد و این را مطالعات زیادی ثابت کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،اگر برنامه غذایی فعلی تان از مواد غذایی ناسالم تشکیل شده است باید بدانید که بدنتان به مرور دچار کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ضروری خواهد شد. سلامتی شما نشان دهنده نوع تغذیه شماست. هر ماده غذایی که وارد بدنتان شده و هضم می شود بخشی از وجود شما را می سازد.

در این میان، سبک زندگی ناسالم و استفاده از غذاهای پرچرب، با کالری بالا و فرآوری شده، همراه با علامت هشداردهنده فیزیکی است که شما را مطمئن می کند دچار فقر رژیم غذایی هستید:

عدم ترمیم زخم: برخی اوقات زخم های جزئی دیر به درمان پاسخ می دهند و این می تواند ناشی از کمبودهای تغذیه ای و مصرف غذاهای پرکالری باشد. اجتناب از غذاهای با کالری بالا و فاقد اسیدهای چرب ضروری، دریافت ویتامین های آ، ب 12 و ویتامین ث، برای بهبود زخم بسیار مهم است.

کاهش عملکرد ذهنی: مصرف مواد غذایی آلرژی زا بر عملکرد ذهنی شما موثر است. از رژیمی پیروی کنید که ماده آلرژن نداشته باشد. همچنین تغذیه با ابتلا به افسردگی رابطه دارد. برخی آمینو اسیدها سطح نوروترانسمیترها در مغز را افزایش می دهند و باعث کاهش افسردگی می شوند. همچنین منیزیم ناکافی در رژیم غذایی افسردگی را تشدید می کند. باکتری های روده نیز بر عملکرد مغزی تاثیر می گذارند. برخی مطالعات نشان می دهد که افزایش سطح پروبیوتیک ها باعث کاهش سطح هورمون های استرس و در نتیجه کاهش اضطراب می شوند.

موهای آسیب دیده: اگرچه داشتن موهای سالم تا حدی به ژنتیک مرتبط است اما ضعف رژیم غذایی می تواند منجر به آسیب به فولیکول های مو شده و رشد مو را کند کند. رژیم های غذایی کم پروتئین با این روند مرتبط است. در عوض می توانید برای جلوگیری از آسیب به موهایتان، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ث، روی و آهن دریافت کنید.

چین و چروک: اگرچه تجربه چین و چروک پوست با بالارفتن سن اجتناب ناپذیر است، اما خوب غذا خوردن و پرهیز از سیگار و الکل می تواند روند آن را به تاخیر بیندازد. با توجه به تحقیقات دانشگاه ایالتی اورگان، بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک مو مصرف غذاهای سرشار از ویتامین های ث، آ، دی و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است. مصرف حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز و استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و مصنوعی، بعلاوه پرهیز از سیگار و الکل چین و چروک پوست را به تاخیر می اندازد.

بیماری های لثه و دندان: خونریزی لثه و یا افزایش درد دندان ها نشان دهنده عادات تغذیه ای نادرست، نوشیدن الکل، استعمال سیگار و ... است. در حالی که سیگار می تواند مشکلات عمده ای برای سلامت دندان ها به وجود بیاورد، شکر هنوز مقصر اصلی است. مصرف بیش از حد قند، اغلب از طریق نوشابه ها، می تواند منجر به ساییدگی مینای دندان، پوسیدگی و درد شود. اجتناب از این نوشیدنی ها و افزایش مصرف ویتامین ث، به درمان تورم و خونریزی لثه ها کمک می کند.

مشکلات گوارشی: اگر شما به طور مداوم دچار ناراحتی بعد از مصرف غذا می شوید، یا احتمالا از سوء هاضمه، ناراحتی معده و اسهال یا یبوست رنج می برید، می تواند نشانه ای از یک رژیم غذایی فقیر از نظر فیبر باشد. توصیه به مصرف 38 گرم فیبر در مردان به طور روزانه و 25 گرم در زنان است.


منبع:activebeat

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha