مدیركل دفتر سلامت و جمعیت خانواده وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی از ابلاغ و اجرای سند ملی سلامت بهداشت باروری نوجوانان و جوانان كشور تا دو ماه آینده به سازمانهای مختلف خبر داد.
 
محمد اسماعیل مطلق در گفت و گو با ایرنا افزود:این سند به منظور ارتقای سلامت جسمی، روحی و عاطفی، اجتماعی و معنوی جمعیت جوان كشور تدوین شده است.
وی با بیان اینكه برای تدوین این سند وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، رفاه و تامین اجتماعی، سازمان ملی جوانان، اولیا و مربیان، بسیج دانش‌آموزی و سایر دستگاه‌های مرتبط همكاری داشته اند، اظهار داشت : در این سند آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج، حین و پس از بارداری گنجانده شده و دستگاه‌های متولی مسوول تامین مسكن و اشتغال نیز موظف به رسیدگی به نیازهای آتی نوجوانان و جوانان كشور هستند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، ارتقای بهداشت روانی جمعیت جوان كشور را از ركن های مهم برای پیشگیری از بیماریهای مقاربتی دانست و گفت : ساعت آموزش‌های قبل از ازدواج از امسال افزایش می یابد.
مطلق تصریح كرد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده آزمایش ایدز و مواد محرك از امسال به مجموعه آزمایش‌های قبل از ازدواج افزوده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha