مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امسال زمستان نرمالی خواهیم داشت. درجه هوا کاهش پیدا می‌کند اما آن‌قدر نیست که غیرعادی باشد.

امسال سردترین زمستان سال‌های اخیر است؟

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امسال زمستان نرمالی خواهیم داشت. درجه هوا کاهش پیدا می‌کند اما آن‌قدر نیست که غیرعادی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،احد وظیفه گفت: در دوره زمستانه هستیم و سرد شدن هوا چیز غیرعادی به شمار نمی‌آید. سال گذشته زمستان گرمی داشتیم و گرمای هوا سبب شد زمستان نامطلوبی را پشت سر بگذاریم اما بر اساس سامانه‌های هواشناسی امسال زمستان نرمالی را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز آینده هوا در تهران سرد خواهد شد. در روزهای   سه شنبه و چهارشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و در روزهای آخر هفته در مرکز در شمال غرب کشور بارش و کاهش دما خواهیم داشت. این وضعیت در چند روز ادامه پیدا خواهد کرد و مجدداً با گرمایش هوا روبرو می شویم

وی با اشاره به اینکه کاهش دما در دوره زمستانه چیز غیرعادی و عجیبی نیست خاطرنشان کرد: دما در بسیاری از مناطق به زیر صفر می‌رود اما بازهم این موضوع در فصل سرما چیز غیرعادی به نظر نمی‌رسد زیرا دمای هوا در تهران شاید به  -۵ درجه برسد و این موضوع در این فصل سال عادی است زیرا تهران در چند سال گذشته دمای -۱۳ درجه را نیز تجربه کرده است.

وظیفه با اشاره به اینکه در سال ۸۶ ما زمستان غیرعادی را سپری کردیم، ادامه داد: در آن  سال تهران حدود یک ماه هوای منفی را تجربه کرد در حالی‌که  زمستانی که در پیش داریم کاملاً عادی است و بر اساس پیش بینی‌ها هوای یک درجه از حد نرمال نیز بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه اواخر این هفته موجی از کشور عبور می‌کند که بارندگی‌ها را در غرب و جنوب غربی آغاز می‌کند، افزود: این موج سرما در تهران با باران و در ارتفاعات با برف همراه است این بارندگی‌ها به‌طور حتم در حمل‌ونقل و ترافیک تأثیرگذار است اما در کل چیز غیرعادی نیست و باید گفت زمستان امسال از سال گذشته بهتر خواهد بود اما نسبت به میانگین درجه حرارت در سال‌های گذشته در حالت نرم قرار دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به زمستان کم بارش سال گذشته افزود: سال گذشته در زمستان بارندگی کم و دمای بالا را تجربه کردیم و همین سبب شد که درختان از خواب زمستانی بیدار شوند و اواخر زمستان درختان شکوفه مردند اما بارندگی‌های بهاری خسارات زیادی به درختان ازجمله گردو زد.

وظیفه تأکید کرد: امسال زمستان غیرعادی نخواهیم داشت و زمستان روال عادی خود را طی خواهد کرد و به همین دلیل باید به مردم بگوییم جای نگرانی وجود ندارد و امسال زمستان غیرعادی نخواهیم داشت.

گفتنی است اخیرأ در فضای مجازی صحبت‌هایی مطرح می‌شود که زمستان امسال سردترین زمستان سال‌های اخیر است و طوفان برف بسیاری از نقاط کشور را فرا می‌گیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha