شاید باور کردنش دشوار باشد، اما محققان می‌گویند زنانی که به میگرن مبتلا هستند، کمتر گرفتار دیابت نوع دو می‌شوند.

میگرنی‌ها دیابت نوع2 نمی‌گیرند!

سلامت نیوز: شاید باور کردنش دشوار باشد، اما محققان می‌گویند زنانی که به میگرن مبتلا هستند، کمتر گرفتار دیابت نوع دو می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، میگرن، بیماری که می‌تواند گاه ناتوان‌کننده به‌نظر برسد، توان بدن شما برای جذب انسولین را بالا می‌برد و در صورتی که فرد به هر دلیل دچار دیابت شود، سردردهای میگرنی او رو به کاهش می‌رود. پژوهشگران با بررسی گروهی از زنان مبتلا به میگرن، دریافتند که در صورت ابتلا به این بیماری، خطر دچار شدن به دیابت نوع دو، حداقل 30درصد کاهش پیدا می‌کند.

البته از نظر محققان، کاهش خطر دیابتی‌شدن به‌خاطر رنج بردن از سردردهای میگرنی، چندان هم خبر خوبی نیست، چراکه سردردها (که عمدتا شامل میگرن می‌شوند)، دومین دلیل اصلی ناتوانی در جهان هستند و دیابت نوع دو، چهارمین عامل ناتوانی در جهان است.‌با وجود بررسی‌های متعدد صورت‌گرفته، تاکنون دلیل اصلی ابتلا به میگرن معین نشده و پژوهشگران درمان قطعی را برای آن پیدا نکرده‌اند. این نوع سردردها که معمولا با نبض همراه هستند، با قرارگرفتن در معرض استرس شدت می‌گیرند و در دوره بروز، فرد را نسبت به نور و صدا حساس می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha