سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 261565

کاهش اضطراب به سبک هندی

سلامت نیوز:  باشگاه گریه به تازگی با هدف تشویق مردم به گریه برای کاهش استرس ،اضطراب و کمک به سلامت جسمی و روحی مردم در کلان شهرهای هند تاسیس شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،در این باشگاه هندی‌ها داستان‌های غم انگیز خودشان را تعریف می‌کنند و با شنیدن غم و غصه یکدیگر اشک می‌ریزند، گاهی هم ترانه و موسیقی‌های حزن انگیز و احساسی پخش می‌شود.
آنها معتقدند که گریه به انسان آرامش می‌دهد و از استرس و اضطراب می‌کاهد و انسان را تندرست می‌کند.
خبرگزاری اخبار آسیا (ANI) در گزارشی نوشت باشگاههای گریه در هند برای کاهش استرس و اضطراب مردم و ورود بهتر به سال 2019 در این کشور ایجاد شده است.
باشگاه گریه «سورات» در شهر «گجرات»، یکی از این مراکز است که در روزهای پایانی سال برنامه خاصی را برای گریه تدارک دیده و از شرکت کنندگان خواسته است با گریه درمعبدی در منطقه «بطار» احساسات درونی خود را بروز دهند.
«کاملش ماسالوا» درمانگر خنده و مؤسس کلوپ‌های گریه در هند می‌گوید، وقتی مردم گریه می‌کنند آن وقت دلیل خنده را نیز پیدا خواهند کرد.
به گفته وی گریه عامل اصلی از بین بردن خستگی‌های مفرط، احساسات درونی و افسردگی‌های روزانه است.
دکتر ماسالوا گفت:هدف اصلی کلوپ‌های گریه داشتن قلب ،ذهن و جسم سالم است.
وی افزود:گریه باعث جلوگیری از جنایت به علت وضعیت ذهنی و افسردگی می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی، هند با نرخ 36 درصد، دارای بالاترین میزان افسردگی در جهان است. این در حالی است که مردم هند به خاطر رقص و شادی در زندگی و فیلم‌های خود معمولاً به‌عنوان یکی از ملت‌های شاد جهان شناخته می‌شوند.
سازمان بهداشت جهانی می گوید که دلیل این اتفاق نیز تغییرات سریع اجتماعی و اقتصادی در این کشور است که افسردگی را به دنبال خود می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha