سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت: امسال بیش از 300 نفر به كادر پرستاری و مجموعه پرستاری استان اضافه می‌شوند.

به گزارش فارس، غلامرضا حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: از این طریق توانستیم موضوع اشتغال نیروهای بومی در این بخش را برطرف كنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر تصریح كرد: امسال حدود 10 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشكی به غیر از بیمارستان فاطمه‌زهرا (س) بوشهر هزینه می‌شود و امیدواریم با این اقدام و راه‌اندازی بیمارستان جدید بوشهر، مردم دیگر برای درمان به خارج از استان سفر نكنند. وی بیان داشت: در سال گذشته در دانشگاه علوم پزشكی بوشهر بیش از یك میلیون نسخه دارویی مورد بررسی قرار گرفت كه این بررسی نشان داد یكی از مشكلات ما روی آوردن مردم به داروهای آنتی‌بیوتیك است كه بر اثر استفاده بی‌رویه این دسته از داروها مقاومت بدن افزایش یافته و ناچار باید به نسل جدید آنتی‌بیوتیك‌ها كه عوارض زیانباری هم از لحاظ سلامتی و هم از لحاظ هزینه‌ای به مردم وارد می‌كند روی بیاوریم.
حیدری افزود: آمار بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث در استان بالا رفته و هزینه‌های درمانی زیادی را به مردم تحمیل می‌كند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان بوشهر تصریح كرد: در سال گذشته فقط بیماری‌های غیرواگیر كه قابل پیشگیری است در حدود 180 میلیارد تومان به اقتصاد ما ضرر رسانده كه اگر سوانح و حوادث را به آن اضافه كنیم این مبلغ به 360 میلیارد تومان در استان می‌رسد.
حیدری خاطرنشان كرد: با یك سری اقدامات پیشگیرانه مانند توجه به ورزش، كنترل چاقی، كنترل كلسترول و فشارخون و توجه به مصرف سیگار و قلیان می‌شود از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری كرد.
وی با قدردانی از آیت‌الله صفایی‌بوشهری به خاطر كمك در تدوین نقشه جامع علمی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشكی بوشهر بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاهی بود كه نقشه جامع علمی را تدوین كرده است.
حیدری عنوان داشت:‌ دانشگاه علوم پزشكی بوشهر در راستای سیاست‌های خود در خدمتگزاری به مردم استان برنامه‌هایی را در سال 89 انجام داد كه از آن جمله تأمین داروهای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه داروهای بیماران خاص بود كه با تهیه و توزیع این داروها در سطح استان قدم مثبتی در این راستا برداشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha