سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت از امسال برگزاری دوره‌های بازآموزی پزشكان را به صورت آموزش از راه دور و از طریق تلویزیون انجام می‌دهد.

حسن آقاجانی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: آموزش از راه دور پزشكان برای رشته‌های مختلف از امسال از طریق آموزش از راه دور تلویزیونی و بر اساس برنامه مشخص تعریف شده طی روزها و ساعات مشخصی از شبكه آموزش سیما(شبكه 6) اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای بازآموزی پزشكان از راه دور با تفاهم وزارت بهداشت و صدا و سیما عملاً از هفته سلامت كلید خورده است و به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته پزشكان مجبور بودند برای شركت در دوره‌های بازآموزی از شهرستانها به تهران یا شهرهای دیگر بیایند و در سمینارهایی شركت كنند كه در موارد زیادی خسته كننده است و شاید بازدهی مناسبی هم نداشته باشد اما از این پس با برنامه‌ریزی جدید وزارت بهداشت كه از مدتها پیش با كار كارشناسی شروع شد به زودی برنامه بازآموزی پزشكان از راه دور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پزشكان می‌توانند برای شركت در این كلاس‌ها از طریق سایت اینترنتی بازآموزی پزشكان وابسته به وزارت بهداشت ثبت نام كنند و بعد از شنیدن و استفاده كردن از مطالب آموزشی، استاد كلاس سؤال‌های 4جوابی را اعلام می‌كند كه شركت كنندگان پاسخ آن را از طریق سایت ارسال می‌كنند و امتیاز بازآموزی دوره را كسب می‌كنند.

مشاور و رئیس دفتر وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش كه در گذشته برگزاری دوره‌های بازآموزی پزشكان توسط سازمان نظام پزشكی انجام می شد و اكنون با این برنامه جدید آیا در واقع حق این سازمان برای برگزاری دوره‌های بازآموزی گرفته می شود یا نه گفت: آموزش پزشكی و بازآموزی پزشكان از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است، وزارت بهداشت می‌تواند این اختیارات را به نظام پزشكی بدهد یا ندهد و به هر حال فعالیت نظام پزشكی در بازآموزی پزشكان نافی مسئولیت و اختیارات وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: فعلاً در فاز اول بازآموزی پزشكان از راه دور و از طریق تلویزیون برای پزشكان عمومی اجرا می‌شود و در فازهای بعدی این آموزش برای سایر گروه‌های علوم پزشكی و پیراپزشكی نیز اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha