سلامت نیوز :: بیمه مركزی با ابلاغ شرایط عمومی بیمه درمان، به شركت‌های بیمه اجازه داد كه با آسان كردن شرایط ارائه بیمه درمان برای خانواده‌ها و مؤسسات،‌ خدمات درمانی جدید را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهند و سقف تعهدات خود را با افزایش هزینه خدمات درمانی متناسب سازند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران، این اجازه در چارچوب آیین‌نامه شماره (64) شورای عالی بیمه با عنوان شرایط عمومی بیمه‌های درمان، به شركت‌های بیمه ابلاغ شده و جایگزین آیین‌نامه‌های شماره 43 و 44 درخصوص شرایط عمومی بیمه‌های گروهی مازاد درمان و تعرفه آن قرار گرفته است و از فروردین 1390 قابل اجراست.
نسرین شرافت مدیر نظارت فنی بیمه مركزی در خصوص تفاوت آیین‌نامه جدید شرایط عمومی بیمه درمان با آیین‌نامه‌های قبلی مربوط به بیمه‌های گروهی مازاد درمان كه طی سال‌های گذشته اجرا شده است، گفت: در كشور تاكنون تعدادی از سازمان‌های بیمه‌ای تحت پوشش وزارت رفاه، بیمه‌های درمانی حداقلی را برای اكثریت كاركنان مؤسسات مختلف دولتی و خصوصی ارائه می‌كنند كه در آن، بخش اعظم هزینه‌های سنگین حوادث و جراحی ها به عهده خود شخص است.
وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته شورای عالی بیمه به شركت‌های بیمه اجازه داده بود برای ارائه پوشش‌های بیشتر از بیمه های درمانی پایه و با اشخاص حقوقی و مؤسساتی كه اعضای گروه متقاضی پوشش های درمانی آنها حداقل 50 نفر باشد، قرارداد منعقد كنند.
به گفته شرافت اكنون ترتیبی اتخاذ شده است تا گروه های بزرگ و حتی كوچك شامل چند خانواده اعم از آنكه تحت پوشش بیمه پایه درمانی بوده یا نبودند، نیز به طور مستقیم قرارداد بیمه درمان خود را با شركت‌های بیمه تحت نظارت بیمه مركزی منعقد كنند.
مدیر نظارت فنی بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران افزود: مقررات جدید بیمه درمان كه در چارچوب شرایط عمومی بیمه‌های درمان برای اجرا به شركت‌های بیمه ابلاغ شده، در مقایسه با قبل در سه محور، اصلاحاتی را به نفع متقاضیان بیمه درمان در نظر گرفته است.
به گفته وی محور اول این اصلاحات شامل : افزایش خدمات تحت پوشش بیمه درمان و امكان افزایش استفاده كنندگان از آن است.
شرافت تصریح كرد: در چارچوب این بخش از اصلاحات، شرایط ارائه پوشش بیمه درمان به خانواده های متقاضی بیمه درمان ساده‌تر خواهد شد و هزینه‌های درمان نازایی، لقاح مصنوعی و عقیم سازی، جبران هزینه‌های شیمی درمانی، رادیوتراپی،‌ سرطان، تست آلرژی، شنوایی و بینایی سنجی، هزینه‌های دندان‏پزشكی، سمعك و عینك طبی، و در مواردی هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن از جمله موارد قابل پرداخت از سوی شركت های بیمه است.
مدیر نظارت فنی بیمه مركزی با اشاره به اینكه طبق آیین‏نامه جدید بیمه‏های درمان،‌ شركت های بیمه می‌توانند سقف تعهدات خود را برای بیمه های درمان، متناسب با افزایش هزینه خدمات پزشكی، افزایش دهند، افزود: در این چارچوب، سقف تعهد هزینه های زایمان از 40 درصد به 50 درصد سقف تعهد سالیانه و سقف تعهد هزینه رفع عیوب انكساری چشم از پنج میلیون به 10 میلیون ریال افزایش می‌یابد.
‌شرافت در ادامه از افزایش تعهد شركت‌های بیمه در زمینه هزینه های پاراكلینیكی و جراحی های مجاز سرپایی خبر داد و گفت: ضوابط جدیدی برای پرداخت هزینه آمبولانس و فوریت‌های پزشكی و برخی اصلاحات در متن آیین نامه ها در شرایط عمومی بیمه های درمان قابل ارائه از سوی شركت های بیمه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha