سلامت نیوز : رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران گفت: 85 درصد از فارغ‌التحصیلان گفتار درمانی در كشور در شغل‌‌های غیر مرتبط فعالیت می‌كنند.

اتابك وثوقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: به دلیل عدم پوشش و حمایت بیمه‌ها از خدمات گفتاردرمانی بیشتر فارغ‌التحصیلان گفتار درمان در شغل‌های غیر مرتبط و اداری فعالیت می‌كنند.

وی افزود: به طور مثال بنده خود باید ماهانه چندین میلیون تومان كرایه مركز درمانی خود را پرداخت كنم در حالی كه با وجود مراجعه و پرسنل بسیار به دلیل عدم پوشش و حمایت بیمه‌ها معذوریت‌های مالی داریم.

وثوقی تصریح كرد: بر اساس آمارهای سازمان‌های نظام‌پزشكی و بهزیستی كشور در حال حاضر 2 هزار فارغ‌التحصیل در رشته گفتاردرمانی در كشور وجود دارند ولی متأسفانه به دلیل عدم حمایت و پوشش بیمه‌ای از تعرفه‌های گفتاردرمانی فقط حدود300 نفر از این فارغ‌التحصیلان گفتاردرمان در حوزه‌های درمانی كشور فعالیت می‌كنند.

رئیس انجمن گفتار درمانی ایران اظهار داشت: اكثر فارغ‌‌التحصیلان گفتاردرمان در حال حاضر در ادارات به فعالیت‌های غیرمرتبط با رشته خود مشغول هستند و البته از آمارهای موجود در دانشگاه‌های علوم پزشكی و وزارت بهداشت از حضور فارغ‌‌التحصیلان گفتاردرمان بی‌اطلاع هستیم.

وثوقی خاطرنشان كرد: در حال حاضر وظیفه بیمه‌ها را برای حمایت از بیماران درمانگران برعهده دارند و این مسئله یك معضل بسیار جدی برای گفتاردرمانان به حساب می‌آید كه در حوزه بهداشت و درمان كشور نیز این مسئله در ارائه خدمات درمانی می‌تواند تاثیر منفی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha