فصل زمستان یا به عبارتی سرماخوردگی از راه رسیده ودر این فصل، هیچ چیز بدتر از آبریزش بینی، سرد و گرم شدن بدن، گلودرد، سردرد، حس نکردن طعم مواد غذایی و تنگی نفس در اثر سرماخوردگی نیست.

بهترین روش های در امان ماندن از ویروس های آنفلوآنزا و سرماخوردگی

سلامت نیوز:فصل زمستان یا به عبارتی سرماخوردگی از راه رسیده ودر این فصل، هیچ چیز بدتر از آبریزش بینی، سرد و گرم شدن بدن، گلودرد، سردرد، حس نکردن طعم مواد غذایی و تنگی نفس در اثر سرماخوردگی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور حاکی از آن است که یک سامانه بارشی از امروز وارد کشور می شود .بارش برف و باران از استان های غرب و جنوب غربی آغاز می شود وبخش های مرکزی و جنوبی را دربر می گیرد ودر نهایت جمعه از شمال شرق خارج می شود به دنبال ورود این سامانه  وکاهش دما ، احتمال سرماخوردگی هم بیشتر می شود و جا دارد خوانندگان روزنامه  دوباره راه های مراقبت و پیشگیری از سرماخوردگی را مرور کنند .برای این که بهترین روش های در امان ماندن از ویروس های آنفلوآنزا و سرماخوردگی را پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.
 

ویتامین مصرف کنید
ویتامین D از جمله موادی است که در مسیر مقابله با ویروس های سرماخوردگی به شما کمک می کند. هر فرد با مصرف ۱۰ هزار واحد ویتامین D3 در طول هفته، می تواند خطر ابتلا و جذب ویروس های سرماخوردگی را به نصف  کاهش دهد.


 چای گیاهی بنوشید
به جای نوشیدن قهوه تلخ و نسکافه، مصرف چای سبز را افزایش دهید. نوعی کاتچین موسوم به EGCG موجب انهدام ویروس های آنفلوآنزا می شود   و  راه ورود آن ها به سیستم داخلی بدن را مسدود می کند.


سبزیجات را بجوشانید
سبزیجاتی مانند کلم سبز، اسفناج و برگ چغندر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب بجوشانید، سپس آن ها را درون آب یخ بریزید تا روند پخت شان قطع شود و بعد مصرف کنید. پخته شدن سبزیجاتی همانند اسفناج، باعث از بین رفتن عناصر بیماری زای موجود در آن ها می شود.


زنجبیل مصرف کنید
برای رفع ناخوشی ها، نوشیدنی های حاوی زنجبیل بنوشید. محققان تایلندی کشف کرده اند که زنجبیل تازه، ازچسبیدن ویروس های مرکب تنفسی به سلول ها پیشگیری می کند و حتی موجب کاهش قابلیت تکثیر آن ها می شود.


نوشیدن کافی مایعات
به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید. کمبود آب در بدن، از عملکرد سیستم ایمنی جلوگیری می کند. نوشیدن آب و مایعات ویروس ها را از گلو به داخل شکم می شوید؛ جایی که شانسی برای زنده ماندن ندارند.


به سر و صورت خود زیاد دست نزنید
بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ میلادی صورت گرفت مشخص شد اشخاصی که معمولا عادت دارند زیاد چشم ها و بینی خود را لمس کنند، ۴۱ درصد بیشتر از بقیه افراد، ویروس های هوا را جذب و پراکنده می کنند.


مجرای بینی خود را در سرما بپوشانید
مویچه های موجود در حفره های بینی و سینوس ها در دور کردن و از بین بردن عوامل بیماری زا بسیار موثر است.هنگامی که این مویچه ها در معرض هوای گرم قرار می گیرند، حرکاتشان تندتر می شود اما درهوای سرد، به طور ضعیف تری حرکت و در نتیجه در پاک سازی عوامل بیماری زا کندتر  عمل می کنند.به همین دلیل، وقتی برای مدت طولانی در معرض هوای سرد تنفس کنید، امکان جذب ویروس های آنفلوآنزا زیاد می شود.


دست های خود را زیاد بشویید
آب و صابون بهترین محلول برای از بین بردن ویروس های روی پوست است. پس از شستن دست ها، حتما آن ها را به خوبی خشک کنید زیرا دست های خیس، خیلی بیشتر و راحت تر می توانند میکروب و آلودگی را منتشر کنند.


خوب و کافی بخوابید
محققان فنلاندی ثابت کرده اند که خواب کمتر از ۴ ساعت در شبانه روز، می تواند روی ژن های فرد تاثیر بگذارد و روند سیستم ایمنی بدن او را تغییر و احتمال ابتلا به بیماری ها را در وی افزایش دهد. به همین دلیل، لازم است همه تمهیدات لازم برای داشتن خواب بهتر را انجام دهید و پیش از نیمه شب به خواب بروید.


مرطوب کردن هوای منزل
گرم نگه داشتن راه تنفس برای پیشگیری از سرما خوردگی به تنهایی کافی نیست. بینی فردی که  دچار بیماری شده باید مرطوب نیز باشد. اگر حفره های بینی خشک شوند، عناصر طبیعی آنتی باکتریال
نمی تواند به درستی وظایف خود را انجام  دهد. به همین خاطر  میزان  رطوبت خانه ۵۰ درصد پیشنهاد می شود.


از سونا استفاده کنید
 وقتی به سونا می روید هوایی که استنشاق می کنید، بالاتر از 80 درجه است و این درجه حرارت باعث از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می شود .


خانه را خیلی گرم نکنید
به عقیده بعضی از کارشناسان، ایده‌آل‌ترین درجه هوا برای خانه در فصل زمستان، 19 درجه سانتی‌گراد است. هر چه خانه را گرم‌تر کنید، میزان ذرات معلق در هوا شامل گردوغبار، ویروس‌ها و... بیشتر می‌شود. (پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی 21 درجه است).
برخی از مادرها عادت دارند خانه را در زمستان حسابی گرم می‌کنند و در عین حال فرزندشان را هم خوب می‌پوشانند. به این ترتیب وقتی کودک از خانه خارج می‌شود، خیلی سریع سرما می‌خورد.


بچه‌ها را خسته نکنید
سعی نکنید تمام ساعات روز کودکتان را پر کنید. برای این که کودکان سالم و سرحال باشند، باید به اندازه کافی یعنی به طور میانگین 11 تا 12 ساعت در سن 3 تا 5 سالگی در شب بخوابند.

 

وسایلی را که مشترک استفاده می شود، مرتب با دستمال ضدعفونی کننده تمیز کنید، مخصوصا اسباب بازی بچه ها، دستگاه ریموت کنترل تلویزیون و غیره.برای هر فرد و مهمان ها از دستمال کاغذی جدا استفاده کنید. میکروب می تواند تا ساعت ها روی سطح دستمال پارچه ای زندگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha