رستگاری: اجرای طرح کاهش آلایندگی به تنهایی در بهبود وضع هوا دخیل نبوده است

مقایسه وضع کیفی هوای پایتخت از ابتدای امسال

سلامت نیوز:رستگاری: اجرای طرح کاهش آلایندگی به تنهایی در بهبود وضع هوا دخیل نبوده است


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با تشریح وضع کیفی هوای تهران از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته گفت امسال کیفیت هوای تهران تا کنون بی‌نظیر بوده است.

محمد رستگاری  درباره مقایسه وضع کیفی هوای تهران از ابتدای سال جاری تا روز گذشته (11 دی ماه) گفت: در این ایام تاکنون تهران 17 روز پاک، 226 روز سالم و 44 روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 12 روز پاک، 204 روز سالم، 66 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران تأکید کرد: امسال کیفیت هوای تهران در تاریخی که اندازه‌گیری شده است، بی‌نظیر بوده است.

رستگاری در مقایسه وضع کیفی هوای تهران در نیمه دوم سال جاری تاکنون گفت: همچنین از روز اول مهرماه تا روز 11 دی ماه تاکنون 9 روز پاک، 75 روز سالم و 17 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است در صورتی که سال گذشته در همین مدت 3 روز پاک، 48 روز سالم، 45 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم بوده است.

مقایسه وضع کیفی هوای تهران از ابتدای سال جاری تاکنون و مدت مشابه در سال گذشته


پاک سالم ناسالم برای گروه‌های حساس ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی
ابتدای سال جاری تا روز 11 دی‌ماه 17 226 44 -
ابتدای سال تا روز 11 دی‌ماه سال گذشته 12 204 66 5

 

مقایسه وضع کیفی هوای تهران از ابتدای مهرماه تاکنون و مدت مشابه در سال گذشته


پاک سالم ناسالم برای گروه‌های حساس ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی
ابتدای مهرماه سال جاری تا روز 11 دی‌ماه 9 75 17 -
ابتدای مهرماه تا روز 11 دی‌ماه سال گذشته 3 48 45 5

 



اجرای طرح کاهش آلایندگی به تنهایی در بهبود وضع هوا دخیل نبوده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهبود وضع کیفی هوای تهران به دلیل اجرای مرحله دوم طرح کاهش آلایندگی است، توضیح داد: کلیت این طرح، خوب است و شکی در آن نیست اما آلودگی هوا تابع عوامل متعددی است. مساله این است که در موضوع آلودگی هوای تهران عوامل مختلفی دخیل هستند و برای مقابله با آن نیز اجرای یک طرح به تنهایی کافی نیست و عوامل مختلفی برای کاهش میزان آلودگی تاثیرگذار است و نمی‌توان تنها به اجرای یک طرح بسنده کرد.

فعالیت کارگروه نظارت محیط زیست بر عملکرد مراکز معاینه فنی

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران درباره نظارت محیط زیست بر عملکرد مراکز معاینه فنی در راستای اجرای مرحله دوم طرح کاهش گفت: کارگروه نظارت محیط زیست در مراکز معاینه فنی فعال است و روزهای یکشنبه از یک مرکز معاینه فنی بازدید می‌شود. این کارگروه متشکل از محیط زیست، استانداری، پلیس و شهرداری تهران به عنوان مشاور محیط زیست است.

رستگاری تصریح کرد: در راستای نظارت محسوس محیط زیست بر عملکرد مراکز معاینه فنی، بازدیدها تا سه هفته آینده در استان تهران ادامه دارد و سپس بازدیدهای نامحسوس دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha