یک دندانپزشک با بیان اینکه مردم مناطق کمتربرخوردا از وضعیت دهان و دندان مناسبی برخوردار نیستند گفت: وزارت بهداشت با یک برنامه‌ریزی دقیق و بدون اجبار می‌تواند از پزشکان داوطلب برای حضور این افراد در مناطق محروم استفاده کند.

جای خالی خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم

سلامت نیوز:یک دندانپزشک با بیان اینکه مردم مناطق کمتربرخوردا از وضعیت دهان و دندان مناسبی برخوردار نیستند گفت: وزارت بهداشت با یک برنامه‌ریزی دقیق و بدون اجبار می‌تواند از پزشکان داوطلب برای حضور این افراد در مناطق محروم استفاده کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،والح توکلی دندانپزشک  در خصوص هزینه‌های بالای دندانپزشکی اظهار داشت:‌ باید طوری برنامه‌ریزی کرد که میزان مراجعین به دندانپزشکی کم باشد از زمانی که مردم به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، تمام مردم تحت پوشش بیمه‌ای قرار داشته باشد و هزینه اضافی را پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان باید از دوران پیش دبستانی آغاز کرد توضیح داد: دولت و وزارت بهداشت باید به صورت پایلوت درمان دندان های پوسیده را از مناطق کمتر برخوردار آغاز کنند و به مرور زمان این طرح را توسعه دهد تا با افزایش سن دانش آموزان شاهد دندان‌های پوسیده در دهان آنها نباشیم.

وی یکی از دلایل بالا بودن قیمت هزینه های دندانپزشکی را افزایش قیمت مواد نیاز دانست و گفت: وزارت بهداشت باید در این زمینه نظارت کافی ارائه دهد متاسفانه مشاهده می‌کنیم که برخی از افراد از مواد باکیفیت استفاده نمی‌کنند اما هزینه زیادی را از بیمار دریافت می‌کنند.

توکلی با بیان اینکه مردم مناطق کمتربرخوردا از وضعیت دهان و دندان مناسبی برخوردار نیستند گفت: وزارت بهداشت با یک برنامه‌ریزی دقیق و بدون اجبار می‌تواند از پزشکان داوطلب برای حضور این افراد در مناطق محروم استفاده کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha