دبیرکل خانه پرستار، از صدور دستور توقف آموزش دوره های کمک پرستاری خبر داد.

ماجرای کمک پرستاری تمام شد

سلامت نیوز:دبیرکل خانه پرستار، از صدور دستور توقف آموزش دوره های کمک پرستاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد شریفی مقدم،  به طرح کمک پرستاری اشاره کرد و گفت: سرانجام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تصمیم گرفت اجرای این طرح پرحاشیه را متوقف کند، و به دستور وزیر، آموزش تمامی دوره های کمک پرستاری متوقف شد.

وی با اشاره به حاشیه های طرح کمک پرستاری، افزود: ابتدا این طرح در قالب آموزش بهیاری یک ساله کلید خورد و به رغم اعتراضات جامعه پرستاری و دانشجویان پرستاری، این طرح متوقف نشد.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که جریانی در داخل پرستاری به علت ذی نفع بودن از این طرح مانع از توقف آن می شد، ادامه داد: منافع این جریان باعث شده بود نه تنها این طرح متوقف نشود، بلکه بر سرعت و گسترش آن نیز افزوده شود و شاهد برگزاری دوره های آموزشی به شکل های مختلف بودیم.

دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به تبلیغات اغوا کننده در طرح کمک پرستاری، تاکید کرد: همین مسئله باعث شد که در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر فراتر از پیش بینی اولیه، در این دوره ها آموزش ببینند.

وی افزود: همین مسئله باعث شد تا معاونت پرستاری وزارت بهداشت، از پیگیری مطالبات اصلی جامعه پرستاری دور بماند و تمام وقت خود را صرف پیگیری این موضوع کند.

شریفی مقدم با اشاره به دستور وزیر برای توقف این طرح، گفت: ایکاش وزیر بهداشت در همان سال ۹۳ که عنوان کردیم طرح کمک پرستاری آسیب زاست، دستور توقف آن را می داد.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: هرچند این اقدام دیرهنگام بود و باعث شد آسیب هایی متوجه جامعه پرستاری و دانشجویان پرستاری بشود، اما این اقدام معاونت آموزشی وزارت بهداشت را به فال نیک می گیریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha