یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 26177

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: عرضه آنتی بیوتیك ها در داروخانه ها با تشكیل كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی دارو ، تحت نظارت قرار گرفته و بدون نسخه پزشك، این داروها دیگر در اختیار مردم قرارنخواهد گرفت.

 سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: عرضه آنتی بیوتیك ها در داروخانه ها با تشكیل كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی دارو ، تحت نظارت قرار گرفته و بدون نسخه پزشك، این داروها دیگر در اختیار مردم قرارنخواهد گرفت.
 
مرضیه وحیددستجردی در گفت و گو ایرنا افزود، كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی دارو به زودی تشكیل خواهد شد و داروخانه ها نیز رصد و كنترل می شود تا بدون نسخه پزشك، آنتی بیوتیك در اختیار مردم قرار نگیرد.
وی خاطرنشان كرد، در این برنامه، آنتی بیوتیك ها به دو گروه خط اول و دوم تقسیم خواهد شد؛ خط نخست آنتی بیوتیك ها را تمام پزشكان می توانند تجویز كنند اما خط دوم آنتی بیوتیك ها، فقط در اختیار گروه های تخصصی پزشكی است.
وزیر بهداشت، افزود:‌ برخی آنتی بیوتیك ها كه به صورت تزریقی و نابجا تجویز می شود را وارد گروه آنتی بیوتیك های خط دوم كردیم تا همه پزشكان نتوانند این داروها را تجویز كنند.
دستجردی گفت: برخی دیگر از آنتی بیوتیك ها نیز فقط در بیمارستان ها می توانند تجویز شود.
وی اظهار امیدواری كرد،‌ با اجرای برنامه های مختلف، مانند تشكیل كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در سال جاری، شاهد كاهش تجویز و مصرف آنتی بیوتیك ها در كشور باشیم.
وزیر بهداشت یادآور شد، 40 درصد مصرف آنتی بیوتیك ها در كشور، بی رویه است و لازم است با اجرای برنامه های مختلف، این مصرف بی رویه كنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha