رئیس کمیسیون گفت: عدالت در سلامت تنها به معنی دسترسی نیست و شامل برخورداری نیز هست. مردم ما باید از لحاظ وضعیت مالی امکان مراجعه به پزشک را داشته باشند.

تاکید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر تامین بضاعت مالی مردم برای مراجعه به پزشک
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون گفت: عدالت در سلامت تنها به معنی دسترسی نیست و شامل برخورداری نیز هست. مردم ما باید از لحاظ وضعیت مالی امکان مراجعه به پزشک را داشته باشند.
دکتر محمد شریعتی، قائم مقام بهداشت معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همراه با دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو گفتگو به تبیین روند اجرای طرح پزشک خانواده در کشور پرداختند.

دکتر شریعتی در ابتدای این گفتگوی رادیویی با اشاره به قوانین مجلس برای تحقق مرحله به مرحله این طرح گفت: مشکلات در مسیر این طرح با تعامل و همفکری بر طرف خواهد شد. در سال گذشته برای اولین بار اولین مرحله این طرح رسما د ر3 استان افتتاح شد.

قائم مقام بهداشت معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: امید است که بودجه لازم برای اجرای این طرح در لایحه بودجه 90 تامین شود تا بتوان تمامی مرحل کار را پیش برد.

وی گفت: چنان چه در قانون آمده منابع در اختیار بیمه ها و وزارت رفاه است و اگر ما بتوانیم هماهنگی و تعامل صد در صد را داشته باشیم طرح به خوبی پیش خواهد رفت. این کار با تعامل بیشتر همکارانمان در وزارت رفاه به خوبی پیش خواهد رفت.

دکتر حسینعلی شهریاری نیز در ادامه این گفت و گوی رادیویی به تبیین چالشهای موجود در عرصه بهداشت کشور پرداخت و گفت: عدالت در سلامت تنها به معنی دسترسی نیست و شامل برخورداری نیز هست. مردم ما باید از لحاظ وضعیت مالی امکان مراجعه به پزشک را داشته باشند.

وی افزود: ما برای اجرایی شدن این عدالت مصوب کردیم که ده درصد از درآمد ناشی از صرفه جویی در طرح هدفمندی یارانه ها در حوزه سلامت مصرف شود که این مبلغ در قانون برنامه پیش بینی نشده است و مجلس در پی اصلاح این امر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha