دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 26180

استاندار تهران گفت: زلزله تهدیدی جدی برای تهران است و باید از حادثه ای که در کشور ژاپن به وقوع پیوست درس گرفت.

سلامت نیوز : استاندار تهران گفت: زلزله تهدیدی جدی برای تهران است و باید از حادثه ای که در کشور ژاپن به وقوع پیوست درس گرفت.
مرتضی تمدن در گفتگو با مهر کاهش خطرپذیری حوادث غیر قابل پیش بینی برای تهران از جمله زلزله را بسیار با اهمیت دانست و گفت: این موضوع به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مرتضی تمدن بیان کرد: کشوری که خود را تجهیز کرده و مدعی بود که در برابر زلزله، قلعه نفوذ ناپذیر است این گونه در هم کوبیده شد،پس باید هوشیار بود که زلزله چه بلایی سر تهران خواهد آورد.

وی تاکید کرد: البته زلزله آنجا شکل دیگری بود و ممکن است برای ما شکل دیگری باشد،ولی به هر حال باید آماده بود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: ستاد مدیریت تهران در استان تهران شروع به کارکرده و کارگروههای تخصصی در استانداری دست به دست هم داده اند تا هم در مسیری که اشاره شد، حرکت کنند و هم در زمینه کاهش خسارات زلزله احتمالی تهران، اقدامات اساسی انجام شود.

صدور مجوز صنایع آلاینده در شعاع 120 کیلومتری تهران همچنان ممنوع است

تمدن در ادامه یادآور شد: برای کاهش آلودگی هوای تهران، مجوز استقرار صنایع آلاینده در شعاع 120 کیلومتری تهران ماننند گذشته داده نخواهد شد.

وی اظهار داشت: شرکت هایی که دفاتر آنها در استان های دیگر مستقر است و در تهران نیروی انسانی و شعبه دارند، تعطیل شده و به استانهای خود برگشت داده می شوند.

این مسئول افزود: طرحهای کاهش آلودگی هوا و کاهش جمعیت شهر تهران به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در حال اجرا و پیگیری است.

وی بیان کرد: خروج کارکنان و شرکتهای دولتی از تهران و آمادگی برای مدیریت بحران از جمله برنامه های سال گذشته بود که پیگیری آنها هنوز به قوت خود باقی است.

رئیس شورای اداری استان تهران شتاب بخشیدن به کاهش جمعیت تهران را در دستور کار استانداری دانست و ادامه داد: این برنامه به کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز کمک می کند.

وی گفت: اجرای طرح زوج و فرد و محدودیت های خاص ترافیکی در روزهای خاصی از سال، از جمله برنامه های کوتاه مدت است و ارائه توضیح بیشتر درباره محدودیت های خاص ترافیکی در آینده تشریح خواهد شد.

محدودیت ساخت و ساز در استان تهران عملی می شود

تمدن محدود کردن ساخت و سازها در برخی مناطق استان تهران را از دیگر برنامه های این بخش عنوان کرد و افزود: سیاست های جدیدی در توسعه شهر تهران در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و حاشیه نشینی مدنظر است.

وی تأکید کرد: صادر نکردن مجوز ساخت و ساز در برخی مناطق تهران از جمله بالای 1800 و شرق و شمال شرق، سیاست بلندمدت است که در کنار عدم صدور مجوز برای استقرار صنایع آلاینده در شعاع 120 کیلومتری تهران، خودنمایی می کند.

استاندار تهران به طرح ترغیب کارکنان دولت برای خروج از تهران، براساس سیاست های تشویقی اشاره کرد و افزود: این طرح با رفع موانعی که داشته است، استمرار می یابد و هفته آینده نشستی با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در زمینه سبک سازی جمعیت تهران و انتقال شرکتها و کارکنان دولت از تهران برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت در روستاها و شهرهای دور افتاده سرمایه گذاری می کند، به جهت این که جمعیت آن مناطق، گروه گروه به تهران سرازیر نشود و این امر نیز از طرحهای بلند مدت است.

این مسئول ادامه داد: انتقال شرکتها و کارکنان دولت به استانها و شهرهای دیگر به صورت بلند مدت ارزیابی شده تا مشکل آلودگی هوای تهران رفع شود.

در رویا سخن نگوییم انتقال کارمندان از تهران زمانبر است

وی اظهار داشت: نباید در رؤیاها سخن گفت، بلکه باید متناسب با واقعیت ها اظهار نظر کرد؛ برخی می خواهند طرح انتقال کارکنان دولت و شرکتها طی 24 ساعت به طور کامل اجرا شود، در حالی که سالها این وضعیت وجود داشته و کسی اقدام نکرده و دولت فعلی، کار را شروع کرده و زمانبر بودن آن امری طبیعی است.

تمدن اضافه کرد: آمارها در دست استخراج است تا مشخص شود پس از آنکه دولت سیاست های بلندمدت را در استان تهران به اجرا گذاشته، میزان مهاجرت به تهران چقدر کاهش داشته است.

وی یادآور شد: سالهای طولانی هرچه صنعت در کشور بوده اطراف تهران حلقه می زده و هرچه خانه برای ساخت منظور می شده، اطراف شهر تهران ساخته می شده است و افرادی که همواره سخن منفی می گویند، کسانی هستند که این رویه ها را نظاره کرده اند.

رئیس شورای اداری استان تهران افزود: دولت اعلام کرده است که مسکن مهر را در مناطق پیرامونی تهران می سازد و به شهرهای دیگر کشور گسترش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha