شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 261815

هنگام طبخ مرغ می‌توانید به جای پیاز از هویج استفاده کنید تا بوی زهم غذا گرفته شود. هویج در عین حال باعث خوشمزه‌تر شدن و لعاب‌دار شدن آب مرغ شما هم خواهد شد.

نکاتی برای خانه‌داری ساده و لذتبخش

سلامت نیوز: هنگام طبخ مرغ می‌توانید به جای پیاز از هویج استفاده کنید تا بوی زهم غذا گرفته شود. هویج در عین حال باعث خوشمزه‌تر شدن و لعاب‌دار شدن آب مرغ شما هم خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ، قبل از اینکه سوسیس را سرخ کنید به مدت ۸ دقیقه آن را داخل آب بجوشانید. به این ترتیب سوسیس کمتر جمع می‌شود و به هیچ عنوان ترک نمی‌خورد. اگر می‌خواهید سوسیس‌ها موقع سرخ شدن چروک نشوند قبل از سرخ کردن آنها را در کمی آرد بغلتانید.

 هنگام تمیز کردن و شستن مرغ و ماهی اگر بوی زهم آزارتان می‌دهد یک لیموترش را از وسط نصف کنید و مرغ یا ماهی را با آب آن بشویید. البته بهتر است آب لیموترش را با کمی آب مخلوط کنید و بعد مرغ و ماهی را با آن بشویید.

در مرحله بعد، کمی نمک به لیموترش اضافه کنید و آرام آرام روی مرغ و ماهی بمالید. به این ترتیب بوی مرغ و ماهی از بین می‌رود.

 برای پیشگیری از کپک زدن رب گوجه‌فرنگی قوطی را قبل از باز کردن بجوشانید تا میزان آلودگی سطح قوطی کمتر شود. اگر رب گوجه‌فرنگی را به مقدار زیاد تهیه کردید، آن را داخل ظرف‌های کوچک بریزید و سپس پوششی مناسبی روی آن قرار دهید تا قارچ‌ها نتوانند روی سطح رب رشد کنند. در گذشته روی رب روغن می‌ریختند تا اکسیژن رسانی به رب متوقف شود و رب دیگر کپک نزند.

 پیازهای ریز را ابتدا در آب جوش قرار دهید تا به آسانی پوست آنها کنده شود. از این تکنیک برای پوست کندن گوجه‌فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید. به این صورت که گوجه‌فرنگی درسته را برای چند لحظه در آب جوش قرار داده سپس آب سرد روی آن بریزید. خواهید دید که پوست گوجه به سادگی جدا می‌شود.

 برای زود جوش آمدن آب سماور، ابتدا آن را تا نیمه از آب پر کنید و پس از گرم شدن، بقیه آب را به آن اضافه کنید.

 برای از بین بردن خش‌های عمیق ایجاد شده روی مبلمان چوبی، یک گردو را از وسط نصف کنید و روی چوب بمالید. در مورد چوب‌های خیلی تیره، مقداری قهوه را با آب به صورت خمیر در آورید و روی قسمت‌های خش شده بمالید، بعد از خشک شدن اضافه آن را پاک کنید.

 شمع‌ها را چند ساعت قبل از استفاده، داخل فریزر قرار دهید تا قطرات کمتری ایجاد شود.

 قرار دادن ظروف نقره گران قیمت داخل کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌دار باعث دیرتر سیاه شدن آن‌ها می‌شود. همچنین با گذاشتن یک تکه گچ داخل جعبه بدلیجات یا نقره به دلیل جذب رطوبت به وسیله گچ، از تیره شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

 برای از بین رفتن بوی سیر از روی دست، کافی است یکی از ظروف استیل موجود در آشپزخانه مثل کاسه، زودپز و… را انتخاب کنید و دست خود را به آن بمالید.

برای تازه نگه داشتن نان به مدت یک شب کامل یک ساقه کرفس را همراه با نان، در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا نان رطوبت و طعم خود را حفظ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha