دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 26182

رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی، باعث عوارض قلبی در افراد می شود.

سلامت نیوز :رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی، باعث عوارض قلبی در افراد می شود.
 
دكتر ایرج خسرونیا در گفت و گو با  ایرنا افزود: قرص‌های زیر زبانی، فشار خون افراد را خیلی سریع پایین می‌آورد و آن را دچار سرگیجه، تپش قلب و تعریق می كند.
وی، با تاكید بر اینكه قرص های زیر زبانی حتما با تجویز پزشك مصرف شود، اظهار داشت: با توجه به تاثیر مستقیم این داروها روی سیستم قلب و عروق افراد، مصرف نامنظم آن ها باعث عدم‌ تپش قلب یا كم و زیاد شدن ضربان قلب می‌شود.
خسرونیا اظهارداشت: مصرف قرص های زیر زبانی برای كنترل فشار خون بالا به ویژه هنگامی كه بیمار در مراحل حاد سكته قلبی باشد، توصیه نمی‌شود چون این داروها با تندكردن تپش قلب، احتمال سكته قلبی را در افراد افزایش می دهد.
این مقام مسئول تصریح كرد، متاسفانه برخی از داروخانه ها، بدون نسخه پزشك اقدام به فروش قرص های زیر زبانی می كنند كه سلامت فرد مصرف كننده را به خطر می اندازد.
خسرونیا گفت: مصرف خودسرانه دارو در بروز عوارض دارویی در میان بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند فشارخون، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی موثر است.
به گفته وی، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیك ها نیز تاثیر نامطلوبی بر سیستم امنیتی بدن خواهد داشت و در صورتی كه فرد دچار عفونت در بدن شود در برخی موارد آنتی بیوتیك نیز در درمان بیماری وی موثر نخواهد بود.
خسرونیا تصریح كرد، بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، از هر پنج نفر در كشور، دو نفر به صورت خودسرانه دارو مصرف می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha