رئیس انجمن علمی خون و سرطان کودکان ایران گفت: دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است. حسن ابوالقاسمی، در مراسم رونمایی از داروی خوراکی تولید داخل برای بیماران تالاسمی، بر ضرورت تغییر الگوی مصرف داروی بیماران تالاسمی از تزریقی به خوراکی تأکید کرد و گفت: باید با جرأت و جسارت داروی تولید داخل را برای بیماران تالاسمی استفاده کنیم.

دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی خون و سرطان کودکان ایران گفت: دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است. حسن ابوالقاسمی، در مراسم رونمایی از داروی خوراکی تولید داخل برای بیماران تالاسمی، بر ضرورت تغییر الگوی مصرف داروی بیماران تالاسمی از تزریقی به خوراکی تأکید کرد و گفت: باید با جرأت و جسارت داروی تولید داخل را برای بیماران تالاسمی استفاده کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،درحال حاضر حکم دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است. در شرایط کنونی این دارو می‌تواند نیاز همه بیماران را برطرف کند و طی یک سال آینده اگر دارو خوب جواب دهد، تا ۸۰ درصد بیماران تالاسمی به مصرف داروی خوراکی دفع کننده آهن ایرانی روی خواهند آورد.  وی ضمن اظهار امیدواری از بهبود کیفیت زندگی بیماران تالاسمی نسبت به سال‌های گذشته، افزود: این دارو نخستین داروی تولید داخل در نوع خود محسوب می‌شود که هم دوزهای آن نسبت به داروی قبلی بهینه‌تر شده است و هم اینکه برخی مشکلات مصرف داروی قبلی مانند مزه تلخ آن هنگام مصرف یا عوارض گوارشی در مورد داروی نانوجید وجود ندارد. این دارو مانند قرص‌های معمولی دیگر می‌تواند براحتی مصرف شود و این موضوع موجب راحتی بیشتر بیماران تالاسمی می‌شود. بیماران تالاسمی در طول حیات خود به مصرف داروهای دفع کننده آهن به خاطر دفع بار اضافی آهن از بدن خود نیاز حیاتی دارند و تاکنون انواع تزریقی و خوراکی آن با خروج فراوان ارز از کشور از کشورهای خارجی تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌گرفت اما نوع داخلی دارو از پوشش بیمه برخوردار است و با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی تقریباً به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha