دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 26186
 سلامت نیوز :انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور آب را بهترین نوشیدنی همراه با دارو معرفی کرد .
 
انستیتو تحقیقاتی تغذیه ای و صنایع غذایی کشور درحالی آب را بهترین نوشیدنی همراه با داروها عنوان می کند که متاسفانه برخی از هموطنان داروها را با انواع نوشیدنی ها از جمله شیر مصرف می کنند که ممکن است باعث بروز عوارضی در آنها شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور همچنین مصرف روزانه شش تا هشت لیوان آب سالم در روز توصیه می شود .
بر اساس این گزارش ، شیر پاستوریزه به دلیل دارا بودن 87 درصد آب ، یک نوشیدنی خوب و سالم است و در عوض ، با توجه به مضرات نوشابه های شیرین گازدار ، مصرف آب سالم بهداشتی، آب میوه های طبیعی تازه و شربت های خانگی( آب لیمو ) و عرقیات گیاهی در برنامه غذایی روزانه توصیه می شود.
همچنین مصرف روزانه دوغ نیز از سوی این انستیتو ، به علت داشتن مواد معدنی و مغذی نزدیک به شیر توصیه می شود . مصرف دوغ که یک نوشیدنی سنتی و رایج در ایران است در سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها موثر است به طوری که ارزش غذایی هر دو لیوان دوغ معادل یک لیوان شیر است .
آب میوه های طبیعی از جمله دیگر نوشیدنی های سالم و مغذی به شمار می آید که سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و رنگدانه های گیاهی است و بخشی از نیاز بدن به این موادرا تامین می کند.
نوشیدن آب میوه های غنی از ویتامین C مانند آب مرکبات همراه با غذا نیز به جذب هر چه بیشتر آهن در بدن کمک می کنند. رنگدانه های گیاهی آب میوه ها هم خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی و سرطان را کاهش می دهند .
به گزارش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور همچنین نوشیدن چای یا قهوه همراه یا بلافاصله قبل و بعد از غذا موجب کاهش جذب آهن مواد غذایی می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha