سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: برنامه ایمنی بیمار در 10 بیمارستان كشور با همكاری سازمان جهانی بهداشت در حال اجراست.
 
به گزارش ایرنا، حسن امامی رضوی روز یكشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم و پزشكان در خصوص اینكه مقاومت های میكروبی در اثر مصرف داروهای مداوم ایجاد می شود از دو سال پیش در 10 بیمارستان در حال اجراست.
امامی رضوی اظهار امیدواری كرد كه در سال جاری این برنامه در سطح وسیع تری در بیشتر بیمارستان ها اجرایی شود.
وی با بیان اینكه یكی از موضوعات مهم در بحث ایمنی بیمار ، مقاومت های میكروبی و حفظ بیماران در مقابل آن است، گفت: بحث فوریت های پزشكی در قالب پوشش فراگیر اورژانس های پیش بیمارستانی در شبكه بهداشت و درمان كه در برنامه چهارم توسعه طراحی شده است مهمترین برنامه های معاونت درمان وزارت بهداشت در سال جاری است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: در سال گذشته به علت عدم تعیین اعتبارات لازم فقط 60 درصد این طرح (پوشش فراگیر اورژانس های پیش بیمارستانی) محقق شد و امسال با دستور وزیر بهداشت این پوشش در شبكه بهداشت و درمان نهایی می شود.
امامی رضوی، طرح ارتقای كیفیت خدمات بالینی، بحث استاندار سازی خدمات پزشكی و بهبود وضعیت اورژانس بیمارستانی را از دیگر برنامه های معاونت درمان وزارت بهداشت در سال جاری عنوان كرد.
وی درباره تعرفه های خدمات پزشكی بخش خصوصی نیز گفت: جلسات مقدماتی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی برای تعیین تعرفه های بخش خصوصی برگزار شده و هفته آینده با تصویب نرخ این تعرفه ها توسط شورای عالی بیمه به اطلاع عموم می رسانیم.
امامی رضوی در عین حال افزود: در مورد تعرفه های خدمات پزشكی بخش دولتی منتظر تصویب بودجه بخش سلامت هستیم تا با تعیین سرانه درمان و لحاظ كردن هدفمندی یارانه ها نرخ این تعرفه ها نیز تعیین و ابلاغ شود.
وی همچنین از افزودن حدود پنج هزار تخت بیمارستانی به مراكز درمانی كشور در سال جاری خبر داد و گفت: حدود هشت هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است كه امسال از این مجموعه حدود پنج هزار تخت آماده می شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه اكثر بیمارستان های كشور فرسوده هستند، اظهار داشت: بیمارستان های شهداء، امام خمینی (ره) و شریعتی در سال جاری بازسازی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha