یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 261881

چه کم‌کاری روده‌هایتان حاصل کم‌تحرکی شما باشد و چه به دلیل مصرف دارویی خاص یا وراثت سراغ شما آماده باشد، تحمل کردنش برای شما هم مثل دیگر مبتلایان به این مشکل آسان نخواهد بود.

اگر روده‌هایتان خوب کار نمی‌کنند

سلامت نیوز: چه کم‌کاری روده‌هایتان حاصل کم‌تحرکی شما باشد و چه به دلیل مصرف دارویی خاص یا وراثت سراغ شما آماده باشد، تحمل کردنش برای شما هم مثل دیگر مبتلایان به این مشکل آسان نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، یبوست مزمن، نه تنها دردناک و آزاردهنده است، بلکه می‌تواند بر وضعیت روانی شما هم تاثیر بگذارد و به گفته محققان، خلق و خویتان را هم ناآرام کند. اگر مدت‌هاست با یبوست درگیر هستید، این راه‌ها را امتحان کنید. کم‌کاری دستگاه دفع بدنتان، اتفاقی نیست که به‌سادگی بتوانید از کنارش بگذرید.


تا می‌توانید کاهو بخورید
مصرف میوه و سبزیجات سرشار از فیبر و آبدار، می‌تواند به برطرف شدن یبوست شما کمک کند. اگر گلابی، انجیر، کلم بروکسل و کاهو نتوانسته مشکل شما را حل کند، از مکمل‌های دارویی حاوی فیبر کمک بگیرید.

صبح را با قهوه داغ شروع کنید
برخی معتقدند که با مصرف قهوه یا چای داغ در ابتدای روز، می‌توان توان روده‌ها برای دفع موادغذایی را بالا برد. البته چای یا قهوه بسیار گرم را باید با معده خالی مصرف کنید.

درازونشست بروید
انجام تمرین‌های ورزشی به‌ویژه حرکاتی که شکم و معده را درگیر می‌کنند، به دفع بهتر کمک می‌کند. البته اگر منعی برای انجام درازونشست دارید، می‌توانید از پیاده روی و دویدن هم کمک بگیرید.

شکمتان را ماساژ دهید
روی شکمتان چند قطره روغن کرچک بریزید و به شکل دورانی آن را ماساژ دهید. ابتدا پنج بار دایره ماساژ را به سمت راست بچرخانید و سپس پنج بار این حرکت را به سمت چپ انجام دهید. این ماساژ را چند بار در روز، به‌ویژه نیم ساعت قبل از خوردن غذا انجام دهید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha