رئیس بخش ناباروری بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 11 تا 15 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند که با توجه به پیشرفت علم پزشکی، ناباروری آنها قابل درمان است.

11درصد زوج های ایرانی نابارور هستند

سلامت نیوز:  رئیس بخش ناباروری بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 11 تا 15 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند که با توجه به پیشرفت علم پزشکی، ناباروری آنها قابل درمان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، ساغر صالح پور روز یکشنبه در نشست خبری در محل بیمارستان طالقانی تهران افزود: حدود 40 درصد علل ناباروری مربوط به مردان و 60 درصد علل آن مربوط به زنان است.


وی با اشاره به نقش استرس در ناباروری، گفت: تحقیقات ثابت کرده است که استرس بسیاری از سیستم های تخمک گذاری را از نظم خارج می کند و باعث می شود ناباروری بدتر شده یا درمان آن کاهش یابد.


صالح پور ادامه داد: کشور ما در زمینه درمان ناباروری پیشرفت خوبی داشته است و در حال حاضر با دارو، روش های تخمک گذاری، لاپاراسکوپی و بررسی ژنتیک این بیماری قابل درمان است.


این فوق تخصص زنان تصریح کرد: در حال حاضر بیماران بسیاری از کشورهای شمال و شرق کشورمان برای درمان ناباروری به ایران مراجعه می کنند زیرا تمام خدمات درمان این بیماری در سطح تخصصی بسیار خوب انجام می شود و هزینه ها نیز پایین تر است و تمام روش های درمانی در سطح استاندارد دنیا است.
صالح پور اضافه کرد: خدمات درمان ناباروری به افراد ایرانی و غیر ایرانی در بیمارستان طالقانی با تعرفه دولتی ارائه می شود.


وی از بانک ذخیره درمان سلول جنسی برای درمان ناباروری در کشور خبر داد و گفت: زنان و مردانی که دچار سرطان شده اند و باید دارو مصرف کنند برای حفظ باروری شان تخمک و اسپرم آنها در این بانک ذخیره می شود زیرا داروهایی که برای درمان بیماری سرطان مصرف می شود به مرور زمان سلول های تخمک و اسپرم را از بین می برد.


صالح پور توضیح داد: با این اقدام، باروری این افراد حفظ می شود و هر زمانی که بخواهند، می توانند برای فرزنددار شدن اقدام کنند.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه سن ازدواج در کشور بالا رفته و شرایط اقتصادی زندگی را مشکل ساز کرده است، زنان مجرد و زوج ها می توانند برای حفظ باروری خود با ا استفاده از این امکانات اقدام کنند.


وی ادامه داد: زنان می توانند به مراکز ناباروری مراجعه کرده و با توجه به اینکه بعد از 35 سالگی توان باروری آنها کم می شود، تخمک یا جنین را فریز کنند.
صالح پور افزود: در حال حاضر بانک ذخیره سازی باروری در بیمارستان طالقانی انجام می شود. این تست بدون جراحی و از طریق سونوگرافی و مصرف دارو انجام می شود.


رئیس بخش ناباروری بیمارستان طالقانی در مورد داروهای ناباروری گفت: با توجه به تحریم ها خوشبختانه داروهای خارجی برای درمان ناباروری موجود است و به کشور وارد می شود و داروهای ایرانی نیز قابل رقابت با داروهای خارجی است.


وی در مورد فعالیت های بخش ناباروری بیمارستان طالقانی گفت: تمام خدمات درمان ناباروری با تعرفه دولتی و درمان بیماری های سرطان در این بیمارستان ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha