سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: حدود دو هزار و 640 نفر در نوروز سال 90 در اورژانس پیش بیمارستانی در كشور فوت كردند.
 
به گزارش ایرنا، غلامرضا معصومی روز یكشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد دو هزار و 181 مورد فوتی مربوط به غیر تصادفات (افرادی كه دارای بیماری های مختلف بودند) و 459 مورد مربوط به تصادفات جاده ای در نوروز 90 بوده است.
معصومی با بیان اینكه امداد نوروزی از 26 اسفند 89 تا 14 فروردین 90 اجرا شد، افزود: در این مدت 126 هزار و 634 مورد ماموریت از سوی ماموران اورژانس انجام شد.
وی با بیان اینكه 25 هزار و 795 مورد ماموریت مربوط به تصادفات بوده است، اظهار داشت: یكصد هزار و 739 مورد نیز ماموریت مربوط به غیر تصادفات بوده است كه ماموران اورژانس كشور به ارایه خدمات درمانی و ارجاع به بیمارستان ها پرداختند.
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تصریح كرد: 56 هزار و 527 نفر از سوی امدادگران در محلی كه حضور داشتند به صورت سرپایی درمان شدند.
معصومی با اشاره به اینكه بر اساس برنامه چهارم توسعه باید دو هزار و 200 پایگاه شهری و جاده ای در كشور داشته باشیم، گفت: در حال حاضر یك هزار و 830 پایگاه در كشور وجود دارند و ما باید 400 پایگاه دیگر نیز به این مجموعه اضافه كنیم.
وی، دلیل عدم تكمیل تعداد پایگاه های لازم بر اساس برنامه چهارم توسعه را كمبود اعتبارات لازم دانست و گفت: تكمیل این پایگاه های شهری و جاده ای جزو برنامه های مهم اورژانس كشور است.
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه زمان حضور رسیدن امدادگران بر سر بالین بیمار در شهر تهران باید به زیر 10 دقیقه برسد، گفت: در حال حاضر این میزان دوازده و نیم دقیقه است و در كلان شهرهای دیگر 10 دقیقه و در شهرهای كوچك زیر هشت دقیقه است كه ما تصمیم داریم در سال جاری بحث امداد هوایی را به صورت جدی دنبال كنیم.
معصومی افزود: در حال حاضر در 45 نقطه كشور محل امداد هوایی پیش بینی شده است كه به دنبال تامین اعتبارات برای خرید بالگرد هستیم.
وی درباره امداد ریلی نیز گفت: با توجه به اینكه كشورمان وضعیت كوهستانی دارد امداد ریلی در تمامی مناطق كشور میسر نیست و به صورت آزمایشی در استان خوزستان طرح امداد ریلی شروع شده است.
رییس اورژانس كشور در پایان اظهار امیدواری كرد كه برای افزایش رضایت مندی مردم از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بتوانیم خدمات درمانی را در این بخش افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha