یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 261905

زردچوبه یكی از نام‌آشناترین ادویه‌هایی است كه همه كم‌وبیش استفاده می‌كنیم.

كاهش وزن با زردچوبه

سلامت نیوز: زردچوبه یكی از نام‌آشناترین ادویه‌هایی است كه همه كم‌وبیش استفاده می‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، در ادامه با ما همراه باشید تا از خواص احتمالی این ادویه رنگی برایتان بگوییم:
مقابله با بیماری‌های مزمن: زردچوبه كوركومینوئید دارد كه از تركیبات ضدالتهابی است و گفته می‌شود روی بیماری‌های مختلف تأثیر مثبتی می‌گذارد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از مشكلات سلامت است.

محققان در تلاش‌ هستند تا تأثیر زردچوبه در مقابله با بیماری‌های قلبی و كاهش خطر سرطان را ثابت كنند. این‌ تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما محققان معتقدند نتایج آینده می‌تواند امیدبخش باشد.

كمك به كاهش وزن: كوركومین به كاهش التهاب در پانكراس و سلول‌های چربی و عضلانی كمك می‌كند. نتایج یك تحقیق بالینی نشان داده است زردچوبه می‌تواند در كاهش وزن مؤثر باشد، اما به‌تنهایی چنین تأثیری ندارد و فقط در صورتی شاید مؤثر واقع شود كه با فعالیت‌های بدنی و مراقبت‌های تغذیه‌ای همراه باشد. در تحقیقات هم از شركت‌كنندگان خواسته شده بود در كنار مصرف زردچوبه به سبك زندگی سالم توجه داشته باشند.

تقویت پوست: مصرف چای زردچوبه یا استفاده از محصولات پوستی حاوی زردچوبه می‌تواند به‌دلیل خواص آنتی‌اكسیدانی آن برای پوست مفید باشد. البته هنوز معجزه زردچوبه در رفع آكنه به‌ اثبات نرسیده است، اما می‌دانیم كه زردچوبه به كلاژن‌سازی كمك می‌كند. اگر هم ذهنتان به‌سمت مصرف مكمل‌های زردچوبه رفته است، باید بگوییم كه مصرف این مكمل‌ها بدون مشورت با پزشك توصیه نمی‌شود.

كاهش دردهای آرتروزی: اگر از دردهای مفصلی رنج می‌برید، شاید بد نباشد مصرف زردچوبه را در رژیم غذایی‌تان جدی‌تر دنبال كنید. تحقیقات نشان داده است كوركومین می‌تواند در كاهش دردهای مفصلی مؤثر باشد. گویا اثرگذاری زردچوبه در كاهش دردهای آرتروزی و افزایش كیفیت زندگی مبتلایان در آزمایش‌های بالینی متعددی ثابت شده است.
منبع: MSN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha