معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سطح کشور دوهزار و 200 مرکز توانبخشی وجود دارد که این مراکز برای صد هزار نفر از معلولان اشتغال ایجاد کرده است.

پشت‌نوبتی‌های مستمربگیر معلول امسال صفر می‌شود

سلامت نیوز:معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سطح کشور دوهزار و 200 مرکز توانبخشی وجود دارد که این مراکز برای صد هزار نفر از معلولان اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،حسین نحوی ‌نژاد اظهارکرد: تا سال ۹۶ تعداد ۵۳ هزار مستمری بگیر معلول در کشور داشتیم که با پیگیری دولت و مجلس این میزان مستمری بگیر افزایش یافت و از ابتدای انقلاب تا ابتدای امسال تعداد معلولان مستمری بگیر سطح کشور ۳۲۰ هزار نفر است که در ۹ ماه امسال ۵۰۰ هزار نفر نیز اضافه شده و یارانه آنها برقرار است و تقریبا تا پایان سال پشت نوبتی‌های مستمری بگیر معلول به صفر می‌رسد.

وی عنوان کرد: حق پرستاری به معلولان قطع نخاع تعلق می‌گیرد که قرار است، خانواده‌ داوطلبانه از معلولان خود نگهداری ‌کنند و بخشی از حق پرستاری را به این خانواده‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی کارگاه حرفه آموزی معلولان بالای ۱۴ سال، واگذاری پرونده‌های پشت نوبتی و اخذ مجوز مرکز معلولیان جسمی و حرکتی در اسدآباد نیز در این شهرستان موافقت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha