سلامت نیوز :رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ایمنی آب آشامیدنی كشور خبر داد و گفت: بر این اساس برنامه‌های جدید خود را بر روی فلزات سنگین و آلاینده‌ها گذاشته‌ایم تا بتوانیم آب را  از منبع كنترل كنیم.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های درازمدت برای سالم‌سازی آب تهران و با بیان این كه كیفیت آب تهران در حال حاضر مشكلی ندارد، گفت: به منظور سالم سازی آب تهران برنامه‌های دراز مدتی در نظر گرفته شده است. اقدامات مربوط به این برنامه‌ها تا حدود زیادی انجام شده‌ است. به این منظور از تصفیه‌ خانه‌های جدید برای تهران آب منتقل می‌شود تا به تدریج چاه‌ها از رده استفاده خارج شوند.

وی ادامه داد: در بحث آب آشامیدنی كل كشور نیز باید گفت كه وضعیت آب آشامیدنی كشور و از جمله آب تهران از نظر میكروبی در وضعیت بسیار خوبی است و روزانه آزمایش‌های زیادی در این زمینه انجام می‌شود.

ندافی با اشاره به برنامه ایمنی آب آشامیدنی ادامه داد: این برنامه در نظر گرفته شده است و برای این موضوع آموزش نیروها در دستور كار قرار دارد. به این ترتیب از ابتدای آبگیر اجازه داده نمی‌شود كه آب مصرفی كشور آلوده شود.

اجرای برنامه جامع بازرسی از اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی از اواسط سال آینده

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تعریف سیستم جامع بازرسی از اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی در وزارت بهداشت، گفت: از اواسط امسال این سیستم آغاز به كار می‌كند. نقش اصلی در این سیستم بر عهده مردم است. به این ترتیب وضعیت رستوران‌ها و اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی از طریق موبایل و اینترنت به اطلاع مردم می‌رسد. بر این اساس مردم می‌توانند كد بهداشتی امكنه مربوطه را به شماره‌ای كه متعاقبا اعلام می‌شود ارسال كنند و نتیجه سه بازرسی آخر از آن امكنه را به صورت آنلاین دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha