مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سامانه TTAC بسیاری از فرآیندهای مربوط به صدور و نظارت مجوز واردات مواد اولیه صنایع غذایی را کاهش داده است.

تسهیل فرآیندهای واردات مواد اولیه غذایی با سامانه TTAC

سلامت نیوز:مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سامانه TTAC بسیاری از فرآیندهای مربوط به صدور و نظارت مجوز واردات مواد اولیه صنایع غذایی را کاهش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا وحید مفید در مورد میزان رعایت قوانین مربوط به فرآوردهای دامی و گیاهی توسط تولیدکنندگان گفت: قانون نظارت مواد خوردنی و آشامیدنی بخشی از کنترل را به عهده دارد و بخش دیگری از نظارت توسط سازمان‌هایی مانند سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت در دنیا از «مزرعه تا سفره مدنظر» است، خاطرنشان کرد: کنترل یک محصول غذایی از خاک و آبی که کشت و آبیاری می‌شود تا نوع کود و سم باید تحت کنترل باشد. برای اجرای این کار به سیاستگذاری واحد نیاز داریم و اگر این امر محقق شود می توانیم ادعا کنیم محصولی را که از هر حیث سالم و کیفی است، تولید کردیم.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد رفع مشکلات صنعت غذا گفت: از جمله مشکلات این صنعت، موانع بوروکراسی و کاهش زمان فرآیند نظارت است که سازمان غذا و دارو از سال‌های گذشته برای ساماندهی و سهولت واردات، سامانه  TTAC را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: با تفویض اختیار به همه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقریبا تمام تولیدکننده‌های دارای مجوز و هر کارخانه‌ای در هر استان می‌تواند به اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند و امور خود را انجام دهد.

به گزارش وبدا، مدیرکل دفتر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی در پایان اظهارکرد: برای مسائل مربوط به واردات مواد اولیه نیز به ‌منظور کاهش بوروکراسی، امور به‌ صورت الکترونیک با سامانه TTAC انجام می‌شود همچنین به‌روزرسانی قوانین و ضوابط حاکم بر صنعت غذا و نزدیک شدن به قوانین کشورهای مترقی‌تر و پیشرفته‌تر در دستور کار سازمان غذا و دارو  قرار دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha