سلامت نیوز :گروهی از پزشکان در انستیتوهای ملی بهداشت در آمریکا دریافته‌اند که نوعی داروی التهاب مفاصل در درمان برگشت‌پذیری تب در کودکان تاثیر مثبت دارد.

به گزارش  ایسنا، این برگشت‌پذیری با عنوان سندرم تب دوره‌ای در کودکان شناخته شده است که مهمترین ویژگی‌های آن تکرار تب در هر ماه به همراه گلودرد و تورم غدد گلو و دهان است.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، این روش درمانی به کمک نوعی داروی التهاب مفاصل برای معالجه این سندرم در کودکان امیدوارکننده و کاربردی‌تر است چون بدون افزایش تعداد دفعات بروز تب، حملات نامناسب سیستم ایمنی بدن را از بین می‌برد.

این بررسی‌ها روی داروی ضد آرتریت «آناکینرا» صورت گرفته است که مانع از پیوستن فاکتور interleukin-1 به گیرنده آن می‌شود و در نتیجه می‌تواند تاثیر درمانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سندرم تب دوره‌ای ناشی از آنزیم «موالونات كیناز»، تب دوره‌ای موروثی است كه بیماران آن از حملات تكراری تب همراه با بثورات پوستی، تورم غدد لنفاوی گردن،‌ استفراغ، درد شكمی و اسهال شكایت دارند. گاهی در موارد نادر نوع شدید بیماری در زمان تولد ظاهر می شود. بیماران مبتلا به این نوع سندرم، دچار حملات شدید تب و نیز اختلال رشد و ضایعات عصبی می‌شوند. این سندرم بیماری نادری است كه در تمام دنیا در حدود 200 مورد آن گزارش شده است. بیشتر این بیماران كه اغلب در اروپای غربی به خصوص هلند و فرانسه دیده می‌شود به نوع خفیف بیماری مبتلا بوده‌اند.

از طرف دیگر این بیماری در بین كلیه نژادها مشاهده شده است. دخترها و پسرها نیز به میزان یکسان به این بیماری مبتلا می‌شوند. علایم آن غالبا در دوران كودكی اولیه و بیشتر اوقات در اولین سال زندگی شروع می‌شود.

 علایم اصلی این بیماری وجود حملات تب به مدت سه تا هفت روز است كه هر دو تا دوازده هفته یك‌بار تكرار می‌شود. حملات به طور ناگهانی شروع می‌شوند و غالبا همراه با یك لرز تكان دهنده، سرما، رنگ پریدگی و حتی آبی شدن انگشتان دست و پا و لب و گاهی از اوقات تشنجهای تب دار هستند. سردرد، درد شكمی، از بین رفتن اشتها و ضعف نیز از علائم شایع این سندرم است. در بیشتر این بیماران تهوع، استفراغ و یا اسهال نیز وجود دارد با اینكه هر یك از علایم بثورات پوستی، زخم‌های دردناك در دهان و مفاصل دیده می‌شوند، اما چشمگیرترین علامت، تورم غدد لنفاوی در گردن یا سایر قسمت‌های بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha