عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کاهش هزینه‌های درمانی سرطان با انتقال بودجه های غیرضرروی به حوزه بهداشت ودرمان امکان پذیر است،گفت: منابع مالی کنونی کشور کفاف پوشش تمام هزینه های درمانی را به طریق رایگان نمی‌دهد.

کاهش هزینه‌های درمان سرطان با انتقال بودجه‌های غیرضرروی به حوزه بهداشت

سلامت نیوز:عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کاهش هزینه‌های درمانی سرطان با انتقال بودجه های غیرضرروی به حوزه بهداشت ودرمان امکان پذیر است،گفت: منابع مالی کنونی کشور کفاف پوشش تمام هزینه های درمانی را به طریق رایگان نمی‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمد  حسین قربانی  درباره وضعیت تأمین هزینه‌های  بیماران سرطانی و صعب العلاج در کشور،گفت: در هیچ کجای دنیا دولت‌ها صد در صد هزینه‌های درمان را پوشش نمی‌دهند اما پس از شروع طرح تحول سلامت،کارهای بزرگی در چرخه سلامت کشور بوقوع پیوسته است بنابراین الزامی است که طرح تحول سلامت از منظر  بودجه‌ای مورد حمایت قرار بگیرد تا بتوان خدمات  بهینه ای به بیماران بویژه بیماران خاص، سرطانی و صعب العلاج  ارائه داد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای کاهش هزینه های درمانی الزامی است که بودجه های غیر ضروری  به حوزه بهداشت و درمان تعلق بگیرند تا بتوان هزینه‌های بیماران سرطانی را جهت درمان  به شدت کاهش داد.

قربانی افزود: منابع  مالی کنونی کشور کفاف  پوشش تمام هزینه های بیماران صعب العلاج و سرطانی را  به طریق رایگان نمی‌دهد و این در حالی است که  برای  حمایت از بیماران و حساسیت حوزه بهداشت ودرمان  می توان  بودجه های  غیرضروری کشور را   به اصطلاح کات  کرد  تا بتوان  منابع مالی  موجود  را برای درمان بیماران سرطانی و صعب العلاج هزینه کرد تا بتوان خدمات بهینه ای به بیماران ارائه کرد.

عضو کمیسیون بهداشت  ودرمان مجلس یادآورشد:  نگاه ویژه  به حوزه سلامت  و بهداشت یکی از با اهمیت ترین عرصه‌های پیشرفت درهرکشوری است زیرا  برای سلامت بیماران از هیچ تلاشی نباید دریغ کرد واز همین رو این مقوله باید با  همگرایی وهمفکری در بودجه برای افزایش خدمات رسانی به بیماران  در  حوزه تخصیص   بودجه  به حوزه  سلامت وبهداشت در دستور  کار قرار بگیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha