سلامت نیوز :پزشکان در یک مجموعه جدید از آزمایشات خود دریافته‌اند که مبتلایان به بیماری صرع بیشتر در معرض خطر ابتلا به تومورهای مغزی هستند.

به گزارش ایسنا، این پزشکان می‌گویند حملات صرع می‌توانند نشانه‌ای اولیه از تشکیل توموری باشند که هنوز تشخیص داده نشده است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، آزمایشات نیز تایید کرده است که در مبتلایان به حملات صرع امکان شناسایی تومور مغزی به مراتب بیشتر است. این یافته حاصل مطالعه روی آمار ثبت شده از بیمارستان‌ها بین سال‌های 1963 تا 2005 در امریکا است.

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که برای اولین بار به دلیل حمله صرع در بیمارستان بستری شده‌اند، 20 برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به تومورهای مغزی هستند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان می‌گویند این مطالعه نشان می‌دهد ممکن است تومور در مغز ایجاد شود و بیماران حتی تا چندین سال از وجود آن بی‌خبر باشند. بنابراین افراد باید حملات صرعی را به عنوان یکی از نشانه‌های ابتلا به تومورهای مغزی بسیار جدی بگیرند.

بنا براین گزارش، بیماری صرع یک اختلال مزمن و طغیان عملكرد مغزی است که به علت تخلیه الکتریکی نامتعارف و متناوب نورون‌های مغز ایجاد می‌شود و علائم آن حملات ناگهانی و موقت بیهوشی و تشنج متناوب با فواصل سلامت ظاهری است.

در برخی از کودکان مبتلا، حملات تشنج به دنبال یک محرک حسی مثل نورهای شدید بروز می‌کنند و گاه هیچ عامل شروع کننده‌ای وجود ندارد. از علل شناخته شده صرع، تومورهای مغزی، بیماری‌هایی که بر رگ‌های خونی مغز اثر می‌گذارند و انواع سموم می‌باشد. به غیر از صرع علل متعدد دیگری نیز برای تشنج وجود دارد که یکی از آنها تب بالا است. گاه علت صرع وجود یک اختلال ساختمانی در مغز مانند تومور است اما در اغلب موارد هیچ علت خاصی برای آن یافت نمی‌شود.

این مطالعه همچنین نشان داده است افرادی که صرع دارند بیش از 25 درصد احتمال دارد که به تومورهای مغزی سرطانی مبتلا شوند. بعلاوه افراد در گروه سنی 15 تا 44 سال بیشتر از سایر گروه‌های سنی از این نظر در معرض خطر هستند.

شرح این مطالعات در مجله نورولوژی جراحی اعصاب و روانپزشکی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha