سلامت نیوز :رئیس اداره سلامت منطقه 13شهرداری تهران از برنامه‌ریزی برای پر كردن اوقات فراغت زنان خانه‌دار و اجرای برنامه‌ افزایش سلامت مردم خبر داد.

غلامحسین ادب در گفت‌وگو با فارس، افزود: به مناسبت هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین نمایشگاه سلامت با همكاری شهرداری منطقه 13، مركز بهداشت شرق، مركز مطالعات قند و لیپید(چربی) دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، حوزه بسیج حافظین از ناحیه شهید بهشتی،‌ كانون‌های سلامت و خانه‌های سلامت منطقه 13 در محل بوستان پیروزی ابتدای 30متری نیروی هوایی برپا شده است.

وی افزود: ‌این نمایشگاه با محوریت‌ شعار هفته سلامت با عنوان «مقاومت به داروهای ضد میكروبی، یك تهدید جهانی» برگزار شده است.

رئیس اداره سلامت منطقه 13 افزود: در این نمایشگاه غرفه‌های معرفی خانه‌های سلامت، آموزش سلامت،‌ غرفه بازی و خلاقیت، مسابقه نقاشی كودك و غرفه انجمن پرستاری برپا شده است.

وی گفت: در این نمایشگاه از ابتدا تا انتهای هفته خدمات رایگان چكاپ سلامتی، تست قند خون، آموزش‌های مرتبط با حوزه سلامت به مردم ارائه می‌شود، همچنین اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت سلامت از شنبه تا چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.

ادب تأكید كرد: همچنین غرفه بازیافت و نیز غرفه ستاد بحران برای آموزش‌های مقابله با سوانح طبیعی و تأثیرگذاری در محیط زیست شهری در این نمایشگاه برپا شده كه با استقبال خوب مردمی مواجه شده است.

وی تأكید كرد: اداره سلامت در زیرمجموعه شهرداری تهران در حوزه سلامت دارای 3 ضلع آموزش و توانمندی، استفاده از ظرفیت موجود در حوزه سلامت و آموزش‌های سلامت و نیز جلب مشاركت مردمی و فعال‌سازی كانون‌های حوزه سلامت اقدام می‌كند.

رئیس اداره سلامت منطقه 13 گفت: كانون‌های مردمی شامل كانون مادر و كودك، كانون بیماران دیابتی، كانون جهان‌دیدگان (سالخوردگان) تشكیل شده كه در این كانون‌ها اعضا از تجربه یكدیگر استفاده می‌كنند و خدماتی مانند چكاب سلامتی و صدور كارت منزلت برای سالخوردگان ارائه می‌شود.

ادب تأكید كرد: همچنین در راستای ایجاد نشاط در مردم تورهای گردشگری و زیارتی به صورت رایگان یا بسیار ارزان برپا می‌شود.

وی گفت: شهرداری منطقه 13 تهران دارای 14 خانه سلامت و 50 سلامت‌یار است كه نكته قابل توجه در این خانه‌ها جلب مشاركت مردمی در قالب كانون‌ها و توانمندسازی اعضا است.

رئیس اداره سلامت منطقه 13 افزود: حدود هزار مادر در كانون مادر و كودك این خانه‌های سلامت عضو هستند كه آموزش‌های مناسب رفتار با فرزندان و سلامت خانواده و مهارت زندگی و نیز رفتار صحیح زناشویی به آنها آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره سلامت منطقه 13 گفت: یكی از اهداف خانه‌های سلامت پر كردن اوقات فراغت زنان خانه‌دار به ویژه در فصل تابستان و بهار است تا در حین سرگرم شدن مهارت‌هایی نیز بیاموزند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه و استفاده از خدمات ارائه شده در این نمایشگاه از تارخی 24-18 فروردین به پارك پیروزی واقع در خیابان پیروزی، ابتدای 30 متری نیروی هوایی مراجعه كنند.

ادب گفت: اداره سلامت شهرداری منطقه 13 تهران به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، به برگزاری مشاوره فردی تغذیه به صورت رایگان، اقدام كرده است.

وی افزود: روزهای یكشبنه و دوشنبه مورخ 21 و 22 فروردین در این راستا مشاوره تغذیه توسط متخصص تغذیه به صورت رایگان به شهروندان از ساعت 9 تا 12 ارائه می‌شود.

مدیر اداره سلامت منطقه 13 شهرداری تهران یادآور شد: همه علاقه‌مندان می‌توانند در زمان مذكور به مجتمع فرهنگی شهید باقری واقع در میدان امام حسین (ع)، خیابان 17 شهریور، خیابان خشكبارچی، پارك خیام مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha