سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 262041

دردها علائم هشداردهنده‌ای هستند كه بدن آنها را ارسال می‌كند تا ما را از وجود مشكلی آگاه كند. دردهایی كه نمی‌توانیم توضیحی برای آنها بیابیم ممكن است علل پنهان و گاه خطرناكی داشته باشند.

دردهایی كه ممكن است خطرناك باشند

سلامت نیوز: دردها علائم هشداردهنده‌ای هستند كه بدن آنها را ارسال می‌كند تا ما را از وجود مشكلی آگاه كند. دردهایی كه نمی‌توانیم توضیحی برای آنها بیابیم ممكن  است علل پنهان و گاه خطرناكی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، با تعدادی از این نوع دردها آشنا شوید:

سردرد : همه ما هرازگاهی دچار سردرد می‌شویم. اما اگر سردرد شدیدی را تجربه می‌كنید كه در عرض چند دقیقه تشدید می‌شود، درصورتی كه از علت آن مطمئن نیستید بهتر است به پزشك مراجعه كنید. سردرد بسیار شدید درعین حال كه فشار خون را افزایش می‌دهد ممكن است پیش‌درآمد سكته ناشی از خونریزی باشد. اگر سابقه خانوادگی تومورهای مغزی دارید نیز باید در مورد سردرد شدیدتان محتاط‌تر باشید.

گرفتگی عضلات پا:  گرفتگی ماهیچه پا اغلب، عارضه بی‌خطری است كه با كمی ماساژ بهبود می‌یابد. اما گاهی گرفتگی ماهیچه ناشی از عارضه خطرناك دی وی تی (ترومبوز وریدی عمیق) است كه به دلیل لخته شدن خون در رگ‌های عمیق پا رخ می‌دهد. اگر درد پا با تورم، گرم و قرمز شدن ناحیه درد همراه است آن را فورا با پزشك در میان بگذارید. در این حالت، هرگز قسمت دردناك را ماساژ ندهید، زیرا این كار می‌تواند باعث حركت لخته به سمت قلب و شش‌ها شود.

خواب‌رفتگی مستمر پا: شاید تعجب كنید اگر بدانید كه بی‌حسی خفیف یا احساس سوزش و جزجز پا می‌تواند ناشی از تخریب اعصاب پا بر اثر دیابت باشد. این مشكل در نهایت ممكن است به بی‌حسی كامل پا منجر شود. بنابراین بهتر است سطح قند خونتان را تنظیم كنید.

درد پشت: گاهی علل درد پشت فراتر از شیوه زندگی بی‌تحرك، فشارهای فیزیكی، وضعیت بد بدن و ورزش نكردن است. درد پشت شدید و ناگهانی ممكن است به علت پارگی آئورت (تشخیص آئورت)، شریان اصلی متصل به قلب رخ دهد. این شرایط خطرناك نیاز به مراجعه فوری به پزشك دارد. همچنین، اگر درد بین شانه‌ها را تجربه كنید، ممكن است علت آن فشار خون بالا، مشكلات گردش خون، دیابت و مصرف سیگار باشد. بنابراین بهتر است هرچه زودتر مشكل را با پزشك در میان بگذارید.
منبع: thepopple.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha