سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت از عدم تحویل جسد به دانشگاه‌های علوم پزشكی از سوی سازمان پزشكی قانونی گلایه‌ دارد.

محمد علی محققی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: پزشكی قانونی ویژگی‌های فعالیت‌های خاص خودش را دارد اولاً موقعیت شغلی شاغلان متخصص این رشته خوب نیست و باید در این جهت تلاش بیشتری شود دوم اینكه ظرفیت ارائه علمی این رشته نیز در دانشگاه‌ها بایستی توسعه یابد ولی در حال حاضر محدودیت‌هایی از جمله در مبحث تشریح و مسائلی كه به آموزش این رشته مربوط می‌شود وجود دارد كه باید برای رفع آنها تلاش‌های بیشتری انجام شود زیرا موانع زیادی در این راستا وجود دارد.

وی گفت: با این وضعیت امكان تشریح جسد توسط دانشجویان پزشكی عملاً مقدور نیست یعنی تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی مشكل جسد دارند، در حالی كه بخشی از آموزش تشریح احتیاج به داشتن جسد است و این مسئله نه تنها حل نشده است بلكه عمیق‌تر هم شده است.

محققی در پاسخ به این سؤال كه چرا مسئله اهدای جسد به دانشگاه‌های علوم پزشكی هنوز حل و برطرف نشده است، تصریح كرد: این مسئله هم مشكل فتوایی و هم مشكل قانونی دارد و در این زمینه وزارت بهداشت از سازمان پزشكی قانونی كه با ما همكاری نكرده است گلایه‌ دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تأكید كرد: به هر حال جسد در اختیار سازمان پزشكی قانونی است و كه باید برای ارتقای كیفیت آموزش پزشكی بایستی آن را به میزان مورد نیاز در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشكی قرار دهد كه این امر تاكنون میسر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha