یك فوق‌تخصص اطفال گفت: كثیف بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس یكی از مهمترین عوامل ابتلای دانش‌آموزان به بیماری‌های عفونی و انگلی است.

 سلامت نیوز :یك فوق‌تخصص اطفال گفت: كثیف بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس یكی از مهمترین عوامل ابتلای دانش‌آموزان به بیماری‌های عفونی و انگلی است.

محمدحسین سلطانزاده در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه دانش‌آموزان در مدرسه به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: كثیف بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس یكی از مهمترین عوامل ابتلای دانش‌آموزان به بیماری‌های عفونی است.

وی گفت: عفونت ادراری در دختران بیشتر دیده می‌شود كه این عارضه در دانش‌آموزان دختر اغلب به دلیل استفاده از سرویس‌های بهداشتی نامناسب و كثیف مدارس است؛ سرویس‌های بهداشتی مدارس باید دارای آب گرم و صابون مایع باشند زیرا یكی از دلایلی كه دانش‌آموزان تمایلی به شستن دست‌های خود پس از استفاده از سرویس‌ بهداشتی ندارند، نبود آب گرم است.

این فوق‌تخصص اطفال افزود: لازم است هر 6 ماه یك بار در مدارس از دانش‌آموزان آزمایش كشت ادرار به عمل آید تا از این طریق دانش‌آموزان از نظر بیماری‌های عفونی مورد بررسی قرار گیرند.

وی انتقال بیماری‌های انگلی از طریق سرویس‌های بهداشتی كثیف و نامناسب در مدارس را از دیگر مشكلات دانش‌آموزان بیان كرد و ادامه داد: این بیماری‌ها واگیردار است و زمانی كه دانش‌آموز مبتلا به انگل از سرویس بهداشتی استفاده كرد، انگل ممكن است به دانش‌آموز بعدی كه از سرویس بهداشتی استفاده می‌كند، منتقل شود.

سلطانزاده خاطرنشان كرد: بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به عفونت‌های ادراری و انگلی، آموزش دانش‌آموزان و اهمیت دادن به نظافت سرویس‌های بهداشتی مدارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha