دانشمندان در انگلیس شیوه نوینی را برای کنترل سلامت تک سلولی ها با استفاده از کاهش فعالیت الکتریکی آن مشابه شیوه به کار گرفته شده در فرآیند کنترلی ثبت‌ ضربان‌ قلب‌ بوسیله‌ برق‌ ابداع کرده اند.

ارایه فناوری نوین برای کنترل سلامت تک سلولی‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این فناوری جدید می تواند شیوه های آزمایش داروها و نشان گذاری های محیطی را متحول کند.

دانشمندان انگلیسی با استفاده از تجهیزات فوق العاده حساس، موفق شده اند تا آخرین پالس فعالیت الکتریکی در سلول مورد نظر که معادل آخرین ضربان قلب پیش از مرگ سلول است را دریافت کنند.

سلول ها برای زنده ماندن نیاز به حفظ جریانی الکتریکی از ذرات باردار موسوم به یون ها هستند که این فرآیند از طریق غشاء سلولی انجام می شود.

آندری گیم، از اساتید برجسته فیزیک در دانشگاه منچستر انگلیس گفت:  شناسایی و ردیابی جریان چنین یون هایی می تواند برای کمک به اندازه گیری سلامت آن سلول مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال وی افزود: اندازه گیری فعالیت الکتریکی در چنین سطحی نیاز به برخورداری از تجهیزات فوق العاده حساس است.

در حالی که میکروسکوپ های الکترونی چنین سطحی از دقت را ارایه می کنند، این تجهیزات به دماهای برودتی خاص برای عمکرد صحیحشان نیاز دارند که از این رو امکان مطالعه سلول ها در حالت زنده غیر ممکن می شود.

اما این دانشمند و تیم همراهش به اصلاح حسگری پرداخته اند که معمولا برای اندازه گیری بارها در رساناهای فوق العاده قوی مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو می توان از آن برای مطالعه یک سلول واحد در دمای اتاق استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha