سلامت نیوز : پژوهشگر و مخترع دانشگاه آزاد واحد قزوین با همكاری تیم متخصص پزشكی، دامپزشكی، بیوشیمی و داروسازی موفق به كشف و ساخت دارویی برای درمان قطعی انواع سرطان، بیماری‌های ویروسی و همچنین كشف دارویی برای درمان بیماری آرتروز شدند.

به گزارش فارس، قاسم تك دهقان، سرپرست تیم تحقیقاتی در این رابطه گفت: این دارو با فرمولاسیون جدیدی كه تاكنون نمونه مشابه آن وجود نداشته، ساخته شده و توانایی نابودی تمامی سلول‌های سرطانی بدخیم را دارد.

وی افزود: مهمترین ویژگی این دارو به‎خلاف داروهای موجود كه علاوه بر عوارض زیاد موجب از بین بردن سلول‌های سالم نیز می‎شود، این است كه هیچ عارضه‌ای روی سلول‌های سالم نداشته باعث درمان قطعی بیماری می‌شود.

این محقق گفت: فاز اول و دوم این تحقیق یعنی مرحله كشت سلولی روی سلول‌های سرطانی بدخیم از نوع سرطان سینه، استخوان، كبد، كلیه و B.K گوساله كه جزو مقاوم‌ترین سرطان‌ها هستند، با موفقیت كامل انجام شده و چندین بار هم تكرار شده است.

وی اظهار داشت: این دارو اثرات ضدویروسی بسیار قوی داشته و در مرحله كشت سلولی توانسته ویروس‌های "IBR " و "fmb " و نیوكاسل را نابود كند.

تك دهقان همچنین از كشف دارویی جدید برای درمان آرتروز برای اولین بار در جهان خبر داد و افزود: داروی اكتشافی موجب درمان 90 درصد از بیماران شده و نتیجه كاملاً رضایت‏بخش بوده است.

سرپرست تیم تحقیق گفت: این داروی گیاهی با یك عملیات شیمیایی در فرآیند پیچیده روی مواد گیاهی به دست آمده است و مقدمات آزمایش نهایی در حال انجام است.

وی با توجه به استقبال گسترده كشورهای پیشرفته از این دستاورد تصریح كرد: همت و تلاش مسئولان، لازمه تسریع روند نهایی شدن دارو و استفاده فراگیر بیماران نیازمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لیلا ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    1 0
    سلام من 29سالمه وسرطان سینه دارم لطفا راهنمایی کنید چه کارکنم برای گرفتن دارو
  • raziiiiii ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    10 0
    سلام واقعا با شنیدن این خبر خوشحال شدم امیدوارم برای پدرم منم اثربخش باشه فقط از چه طریقی با شما در تماس باشیم حواهش می کنم شماره تماستون رو برام ایمیل کنین .
    • اندره ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      2 0
      سلام اقای مهندس تبریک میگم امیدوارم به مراحل بالاتر برسید و باعث افتخار شوید من یک سوال دارم از حضور شما پس چرا تلفن یا ادرس ویا روشی جهت ارتباط باشم ااقای مهندس شما ما را امید وار کردین ما داریم عزیزانمون را از دست میدیم خدا را خوش نمی اد یا نباید میگفتین و حالا که موفق شدین باید کمک کنید تا مریض ها شفا پیدا کنند ببین و بخوان التماس مردم را