سلامت نیوز :رئیس سازمان غذا و داروی كشور گفت: برنامه درج بر چسب تشخیص اصالت كه سال گذشته از درج بر روی داروهای وارداتی آغاز شد امسال بر روی سایر داروها، مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی مورد تأیید وزارت بهداشت درج می‌شود تا مردم امكان تشخیص كالاهای اصلی و تقلبی را داشته باشند.

احمدشیبانی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مهمترین برنامه سازمان غذا و داروی كشور در سال جاری تقویب بخش نظارت بر غذا و داروست زیرا ارتقای كیفیت این محصولات وظیفه اصلی وزارت بهداشت در این حوزه محسوب می‌شود، تمام هدف ما از تأسیس سازمان غذا و دارو این است كه راههای نظارت و كنترل بر این اقلام بهداشتی، آرایشی، مواد غذایی و دارویی را تقویت كنیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه سازمان غذا و دارو چگونه و از چه طریقی می‌خواهد این مسئولیت را انجام دهد توضیح داد: یكی از راه‌ها كه از گذشته هم بوده است اجرای طرح PMS یا نمونه گیری از اقلام مجوز گرفته در بازار و بررسی مجدد كیفیت آنها در آزمایشگاه است و در صورتی كه كیفیت آ‌نها با آنچه ثبت شده مغایرت داشته باشد با آن برخورد می‌كنیم.

وی ادامه داد: اقدام مهم دیگر درج برچسب اصالت كالا بر روی داروها و همچنین مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت است تا مردم بتوانند كالاهای مجاز و غیر مجاز و همچنین كالاهای قاچاق و تقلبی را از محصولات مورد تأیید تشخیص دهند.

وی درباره اقدامات سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشكی كه به تازگی به مسئولیت‌های این حوزه اضافه شده است نیز گفت: اضافه شدن مسئولیت مدیریت تجهیزات پزشكی به تازگی به وظایف حوزه غذا و دارو در سازمان تازه تأسیس غذا و دارو ابلاغ شده است و به زودی بعد از بررسی این موضوع برنامه‌های سازمان غذا و دارو در این حوزه را نیز اعلام می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha