سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت نمایندگان مجلس برای دریافت فرانشیز از بیماران در مراكز ملكی تأمین اجتماعی خبر داد.

سلامت نیوز :سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت نمایندگان مجلس برای دریافت فرانشیز از بیماران در مراكز ملكی تأمین اجتماعی خبر داد.

سید جواد زمانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: توضیحاتی كه سال گذشته وزیر رفاه در صحن علنی مجلس برای دریافت فرانشیز در مراكز ملكی تأمین اجتماعی ارائه داد برای نمایندگان مجلس قانع كننده بود.

وی دریافت فرانشیز در مراكز ملكی صندوق تأمین اجتماعی را قانونی دانست و گفت: در حال حاضر تمام بیمه‌شدگان از خدمات رایگان درمانی برخوردار نیستند و دریافت فرانشیز عدالت در توزیع خدمات درمانی را در پی خواهد داشت.

زمانی با اشاره به ضرورت دریافت فرانشیز در مراكز تأمین اجتماعی، بیان داشت: در حال حاضر امكانات درمانی صندوق تأمین اجتماعی به صورت یكنواخت در كشور توزیع نشده است و شهرهای كوچك از خدمات رایگان مراكز درمانی محروم هستند، بنابراین ارائه خدمات رایگان مستقیم درمانی باعث افزایش مراجعات غیر‌ضرور به این مراكز درمانی شده و این امر به‌طور مستقیم بر كیفیت خدمات درمانی نیز تأثیر منفی دارد، چون توان خدمت‌دهی مراكز درمانی محدود است.

سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان كرد: البته دریافت فرانشیز توسط تأمین اجتماعی باید معقول باشد تا از یك سو فشار زیادی به بیمه‌شدگان وارد نشود و از سوی دیگر تبعات منفی ارائه خدمات مستقیم از بین برود.

وی گفت: در حال حاضر درآمدهای درمانی تأمین اجتماعی بسیار كمتر از هزینه‌های درمانی است و این امر موجب شده منابع دیگر تأمین اجتماعی برای پوشش هزینه‌های درمان استفاده شود كه این امر در بلندمدت بر سایر فعالیت‌های این صندوق تأثیر منفی خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha