نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو‌فوریت طرحی موافقت کردند که براساس آن صد درصد هزینه‌های درمانی جانبازان و ایثارگران برعهده بنیاد شهید خواهد بود. دوفوریت طرح اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران صبح دیروز در دستور کار جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

صددرصد هزینه‌های درمانی جانبازان و ایثارگران برعهده  بنیاد شهید خواهد بود

سلامت نیوز:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو‌فوریت طرحی موافقت کردند که براساس آن صد درصد هزینه‌های درمانی جانبازان و ایثارگران برعهده بنیاد شهید خواهد بود. دوفوریت طرح اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران صبح دیروز در دستور کار جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از صبح نو ، از مهرماه سال‌۹۶ با اتمام قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران، بیمه دی با انعقاد قراردادی یک‌ساله مسوولیت بیمه درمان تکمیلی، پذیرش خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید در مراکز طرف قرارداد بنیاد و پرداخت مطالبات درمانی آن‌ها را بر‌عهده گرفت. بر این اساس بیمه‌شدگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه و بنیاد از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند می‌شوند. همچنین در صورت مراجعه خانواده‌های شاهد، جانباز و ایثارگر به مراکزی که طرف قرارداد بیمه دی نیستند، بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه دی هزینه‌های درمانی خود را دریافت کنند.


آبان‌ماه امسال نیز با پایان یافتن قرارداد این بیمه با بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفته شد که به دلیل رضایت مسوولان بنیاد از عملکرد این شرکت بیمه، بار دیگر مسوولیت ارائه خدمات درمان تکمیلی خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید به بیمه دی واگذار شد. بر این اساس اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در مدت یک‌ساله پیش رو و تا پایان آبان‌ماه سال‌۹۸ تحت پوشش خدمات درمان تکمیلی این بیمه قرار خواهند گرفت.


 با وجود رضایت مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از عملکرد و خدمت‌رسانی بیمه دی به بیمه‌شوندگان در طول یک‌سال گذشته، خانواده‌های شاهد و ایثارگر همواره با مشکلات فراوانی در زمینه دریافت دارو و مطالبات خود از شرکت بیمه مواجه بوده‌اند. از جمله مواردی که در طول یک سال گذشته، بیمه‌شدگان از آن گلایه داشته‌اند، مشکلات آن‌ها در زمینه پرداخت هزینه‌های درمانی و داروها بوده است. به‌طوری که بسیاری از جانبازان با مراجعه به شعب دفتر بیمه برای دریافت داروهای خود، نیاز به اثبات جانباز بودن و سپری شدن مدتی طولانی برای تأیید دارو داشته‌اند؛ اما از مرداد‌ماه امسال خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید با دردی بزرگ روبه‌رو شدند که دیگر مشکلات و اختلالات عملکردی پیشین بیمه دی از یاد رفت.


 از مرداد سال جاری خانواده‌های شاهد و ایثارگر با مراجعه به دفاتر و شعب بیمه دی، موفق به دریافت مطالبات و هزینه‌های درمانی خود نشده‌اند. به‌طوری‌که با مراجعه ایثارگران و خانواده‌های آنان، شرکت بیمه هر بار نبود بودجه از سوی بنیاد شهید را بهانه کرده است.
این در حالی است که نزدیک به پنج ماه است که ایثارگران نسخه به دست به‌دنبال دریافت هزینه‌های درمانی در بنیاد شهید و دفاتر بیمه سرگردان بوده، اما با امتناع بیمه از پرداخت مبالغ روبه‌رو شده‌اند.

  آقای محمدحسین فرهنگی در توضیح فوریت این طرح گفت: در‌حال‌حاضر پرداخت هزینه‌های درمانی جانبازان و ایثارگران به دستگاه‌های مختلف سپرده شده، این در حالی است که این دستگاه‌ها بعضاً بودجه ندارند، لذا ما می‌خواهیم صد درصد هزینه‌های درمانی این افراد در بنیاد شهید متمرکز شود و این بنیاد با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی مانند گذشته خودش این خدمات را متکفل شود. در‌نهایت دوفوریت این طرح دیروز با ۱۸۵‌رأی موافق، ۱۸‌رأی مخالف و 6رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰‌نماینده حاضر به تصویب رسید.  قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی هم در همین رابطه گفت: با توجه به این‌که هفته آینده هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه است، کمیسیون مربوطه باید این گزارش را امروز به ما ارائه کند تا امروز در مجلس شورای اسلامی به آن رسیدگی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha