مسائلی با بیان اینکه مشکلات شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه تامین ارز بررسی شده و زمان آغاز پرداخت مطالبات شرکت‌ها را اعلام کرد.

زمان آغاز پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی اعلام شد

سلامت نیوز: رضا مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه اکنون یکی از راهبردهای وزارت بهداشت، رفع مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور است، اظهار کرد: در همین راستا روز گذشته سرپرست وزارت بهداشت دستور بررسی مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، وی با بیان اینکه مشکلات شرکت‌هایی تجهیزات پزشکی در زمینه تامین ارز و مواد اولیه بررسی شده است، افزود: در جلسه ای که روز شنبه با حضور سرپرست وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد مشکلات تولید کنندگان با جزئیات بیشتر پیگیری و بررسی می‌شود.

مسائلی با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات هیئت امنای ارزی تصمیمات سرپرست وزارت بهداشت می‌تواند منشاء اقدامات مثبت زیادی در خصوص حل مشکل تولید کنندگان باشد، ادامه داد: قسمت زیادی از مشکلات تولید کنندگان در خصوص بحث خرید مواد اولیه حل شود.

۵۶۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی پروانه ساخت دارند

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به اینکه تامین کنندگان دارو در دوره‌های گذشته تقریباً مطالبات خود را دریافت کرده‌اند با دستور سرپرست وزارت بهداشت بحث پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در اولویت اصلی قرار گرفته است و ظرف هفته آینده پرداخت مطالبات شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی انجام خواهد شد.

مسائلی با اشاره به فعالیت حدود ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور ، تصریح کرد: در حوزه ارتقای کیفیت و تولید تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی انجام شده است و بررسی‌های ما نشان می‌دهد تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به سمت دریافت استاندارد های اتحادیه اروپا در حال حرکت هستند، در این زمینه تسهیلاتی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری اختصاص داده شده است و قسمتی به صورت وام های کم بهره و بخشی به صورت وام های بلاعوض به تولیدکنندگان ارائه شده است تا بتوانند در زمینه کسب استاندارد ها و توسعه صادرات عمل کنند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۵۶۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی پروانه ساخت دارند، توضیح داد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی در حال طی کردن دریافت مجوزهای تولید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha