سلامت نیوز: کمتخصص كودكان از مسئولان داروخانه ها خواست از فروش بدون نسخه دارو به ویژه آنتی بیوتیك به مردم خودداری كنند.
 
دكتر محمود سروش  و مدیر گروه برنامه آنفلوانزا و مقررات بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با ایرنا،با بیان اینكه برخی از والدین اقدام به خود درمانی كودكان می كنند، گفت: این در حالی است كه بسیاری از داروخانه ها نیز بدون نسخه پزشك، دارو و آنتی بیوتیك در اختیار افراد قرار می دهند.
وی تصریح كرد، هر سرماخوردگی نیاز به مصرف دارو ندارد و هر تبی نیز عفونی نیست و لذا نیاز به مصرف آنتی بیوتیك ندارد.
سروش اظهار داشت: بسیاری از مادران در مراجعه به پزشك، عنوان می كنند كه از فلان آنتی بیوتیك استفاده كرده اما تب كودكانشان قطع نشده است. این مادران از این مساله غافل هستند كه با دادن آنتی بیوتیك های بدون تجویز پزشك، مقاومت میكروبی در كودك ایجاد می كنند.
سروش گفت: پزشكان نیز نباید به درخواست بیمار یا والدین، اقدام به تجویز آنتی بیوتیك كنند زیرا علاوه بر مقاومت میكروبی، حتی در برخی مواقع موجب مسمومیت دارویی در افراد می شود.
وی همچنین از پزشكان به ویژه پزشكان عمومی خواست تا برای به روز شدن اطلاعات خود در زمینه های مختلف پزشكی، در دوره های بازآموزی شركت كنند.
این متخصص كودكان از بیماران خواست تا به پزشك خود اعتماد كنند و در صورتی كه پزشك به جای دارو به آنان توصیه هایی ارایه كرد، آن را پذیرفته و اجرا كنند.
این متخصص همچنین از بیماران خواست تا دوره درمانی داروهای خود یا كودكانشان را به طور كامل ادامه دهند تا دارو اثر بخشی خود را از دست ندهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha