سلامت نیوز :مدیر توسعه سازمان و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از کاهش ساعت کار پرستاران در سال جدید خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون بهره وری در سال 1390 شیفت کار کادر پرستاری اعم از پرستار، کاردان اتاق عمل، پزشکی اورژانس و دیگر افراد بر اساس ضوابط تا 8 ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند و از 44 ساعت به 36 ساعت تغییر می‌کند.

دکتر علیرضا نمازی شبستری در گفت وگو با  ایسنا ، اظهار داشت: قرار بود قانون کاهش ساعت کار پرستاران در سال 89 اجرایی شود که به دلیل کمبود نیرو امکان پذیر نشد اما به جهت تحقق قول رئیس جمهور مبنی بر استخدام 23 هزار نیروی پرستاری در سال 90 و تعلق گرفتن دو هزار نفر از این میزان به دانشگاه علوم پزشکی تهران، این امر میسر شد.

مدیر توسعه سازمان و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بخشنامه‌ای در خصوص اجرای قانون بهره وری کاهش ساعت کاری پرستاران از سوی وزارت خانه ابلاغ شده است که تمام دانشگاه‌ها موظفند که این بخشنامه را در سطح دانشگاه و واحدهای تابعه توزیع کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، داوطلبان باید برای کاهش ساعت کار فرمی را تکمیل و امضاء کنند تا بر اساس آن با واحدهای مرتبط در خصوص کاهش ساعت کار قرارداد منعقد کنند.

دکتر نمازی با بیان اینکه هم اکنون 1400 نیروی پرستاری در دانشگاه در حال استخدام هستند، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در کار بیمارستان‌ها تا زمان ورود نیروهای جدید در صورتی که پرستاران بیشتر از ساعت کاری مندرج در قرارداد در بیمارستان حضور داشته باشند بنا بر دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مازاد ساعتی که شیفت بوده‌اند به عنوان اضافه کار به آنها پرداخت می‌شود.

مدیر توسعه سازمان و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد نتایج آزمون استخدام 23 هزار نیروی پرستاری گفت: نتایج این آزمون از بیست و یکم فروردین ماه در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته و با ضریب5/1 برابر ظرفیت اعلام شده است.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در این آزمون می‌توانند از 24 فروردین ماه جاری جهت ثبت نام با در دست داشتن مدارک مورد نیاز که در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران ذکر شده است به پردیس مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha