سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: گاهی با توجه به شرایط بیماری، نسخه ننوشتن پزشكان می تواند در درمان بیماری، موثرتر عمل كند.
 
به گزارش ایرنا،محمدرضا رزاقی در آیین افتتاح مركز اطلاع رسانی داروها و سموم، افزود: بسیاری از بیماران نسخه ننوشتن پزشك و یا كم بودن اقلام دارویی نسخه پزشك را به كم سوادی او تعبیر كرده و تصور می كنند عملكرد اینگونه پزشكان، خوب نیست.
وی با اشاره به اینكه تجویز غیرمنطقی دارو موجب ایجاد مقاومت دارویی می شود، اظهار داشت: زیاد بودن حجم داروها در نسخ پزشكی و گران تر بودن پول نسخه ها به معیار ارزیابی عملكرد خوب پزشكان بین برخی از مردم تبدیل شده است درحالی كه این نگرش ها كاملا اشتباه است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، خاطرنشان كرد، حجم ورود داروهای جدید و اقدامات دارویی، فرصت آموزش را از بین برده است هرچند پزشكان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از مركز اطلاع رسانی داروها به دست آورند.
رزاقی تاكید كرد، مصرف چند دارو به طور همزمان می تواند اثر تجمعی، سو و تداخلی برای بیمار به همراه داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در ادامه راه اندازی سه مركز دانشگاهی و فناوری نوین، دانشكده طب سنتی، دانشكده آموزش پزشكی و تقویت فعالیت های تحقیقاتی و نوآوری را از جمله برنامه های این دانشگاه در سال جاری برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha